سهراب مقدمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۹ طرح، چهار طرح در منطقه پردیسان، ۲ طرح در بخش کهک و سه طرح نیز در ناحیه سه آموزش‌وپرورش ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: همه این طرح‌ها واحد آموزشی است و تعداد کلاس آن‌ها در بخش‌ها از ۶ تا هشت کلاس و در شهر از ۱۲ تا ۱۴ کلاس متغیر می‌باشد.

وی با بیان این‌که ۲ طرح احداث شده هنرستان می‌باشد، گفت: ظرفیت هنرستان‌ها ۱۵۰ تا ۲۰۰ و مدارس نظری از ۳۵۰ تا ۴۰۰ دانش‌آموز متغیر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: در راستای آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، تعمیرات اساسی مدارس از جمله ۴۰ سرویس‌ بهداشتی، ایزوگام ۲۰ مدرسه، دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی و آسفالت محوطه ۴۶ مدرسه انجام‌شده است.

وی ادامه داد: زیباسازی و تعمیرات جزیی مدارس نیز از سوی مدیران با همکاری اولیاء دانش آموزان در مدارس انجام‌شده است.

بیش از ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس ابتدایی فعالیت دارند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس ابتدایی فعالیت دارند و سلامت دانش آموزان را ازنظر جسمی و روحی ارزیابی می‌کنند.

مجتبی رمضان بیگی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ مدرسه مروج سلامت در استان، افزود: در طول سال دندان‌های ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در ۲ مرحله معاینه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در چند سال گذشته بیش از ۱۰۰ فضای سرپوشیده ورزشی ازجمله چهار استخر توسط آموزش‌وپرورش قم به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، کاروان تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس کم برخوردار لوازم ورزشی را بین مدارس توزیع خواهد نمود.

رمضان بیگی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید پنج فضای ورزشی در مدارس دخترانه را که بدون استفاده بود، به خانه‌های بازی تبدیل نموده‌ایم و هشت زمین چمن ۵۰۰ مترمربعی نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

موفقیت دانش آموزان قم در مسابقات قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش قم نیز بابیان این‌که اصل فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پروش است، گفت: امسال ۵۲ برنامه شامل ۳۲۰ فعالیت فرهنگی و پرورشی را در آموزش‌وپرورش اجرایی خواهیم نمود و ۱۷۰ برنامه دیگر نیز با مشارکت معاونت‌های دیگر اجرا خواهد شد.

ناصر حمزه‌ای افزود: ۵۸۰ امام جماعت در روز اول بازگشایی مدارس نماز جماعت را در مدارس اقامه خواهند نمود و امروز نیز تمام نمازخانه‌های مدارس غبارروبی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مدارس متوسطه اول به دلیل نیاز دانش آموزان به هدایت تحصیلی، مشاور و همه مدارس در تمام مقاطع تحصیلی مربی پرورشی خواهند داشت.

وی گفت: در مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی که تیرماه امسال برگزار شد، دانش آموزان قم با کسب ۲۷ رتبه اول، دوم و سوم در رشته‌هایی ازجمله احکام، حفظ، قرائت، اذان و مداحی در جایگاه دوم کشوری قرار گرفتند.

حمزه‌ای افزود: هشت هزار دانش‌آموز قمی با حفظ جزء ۳۰ قرآن نیز توانستند رتبه دوم کشوری را کسب نمایند.

کسب ۶ رتبه زیر ۱۰۰ کنکور امسال توسط دانش آموزان قمی

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: در کنکور امسال دانش آموزان این استان توانستند ۴۰۴ رتبه زیر سه هزار و ۶ رتبه زیر ۱۰۰ کسب نمایند.

علیرضا یاری افزود: یکی از دانش آموزان قمی نیز رتبه ۱۱ رشته علوم تجربی را کسب نمود و در امتحانات نهایی خردادماه نیز رتبه پنجم کشوری را به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۴۳ هنرستان کاردانش در قم فعال است و در سال تحصیلی گذشته ۳۳.۶ درصد دانش آموزان این استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کردند.

در ادامه این نشست خبرنگاران از طرح‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی و درمانی آموزش‌وپرورش قم بازدید کردند.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده می‌شود و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.