حمیدرضا شیخ‌الاسلام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: جمعیت دانش‌آموزی این استان در سال گذشته ۲۵۵ هزار نفر بوده که امسال به بیش از ۲۶۷ نفر افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: اگر جمعیت هر مدرسه‌ای را ۳۵۰ تا ۴۰۰  دانش‌آموز در نظر بگیریم، باید برای جذب ۱۲ هزار دانش‌آموز جدید دست‌کم ۳۰ مدرسه احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته استان قم ازنظر کمبود فضای آموزشی آخرین استان کشور بود و بالاترین تراکم دانش آموزان را به خود اختصاص داده بود.

شیخ‌الاسلام افزود: در ۶ سال گذشته، ۱۷۰ طرح آموزشی توسط خیران و اعتبارات دولتی احداث‌شده است و در حال حاضر ازنظر کمبود فضای آموزشی بیست و ششمین استان و همچنان زیر میانگین کشوری هستیم.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه سخت‌ترین دوران اعتباری را سپری نمودیم، ولی تاکنون هیچ مدرسه‌ای کلنگ زنی نشده که به اتمام نرسیده باشد و تمام واحدهای آموزشی در زمان‌های مقرر احداث‌شده است.

وی با انتقاد از توسعه ساختمان‌های مسکونی بدون در نظر گرفتن واحدهای آموزشی، گفت: ساختمان‌های مسکونی در مناطقی ازجمله پردیسان، انسجام و روبه روی بوستان علوی گسترش زیادی یافته و درگذشته در شعاع پنج هزار متری این ساختمان‌ها حتی یک واحد آموزشی نیز احداث نشده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم افزود: در حال حاضر تعدادی واحد آموزشی در این مناطق احداث‌شده تا پاسخگوی بخشی از نیاز ساکنان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: زنگ شکوفه‌ها روز یکشنبه هفته آینده ۳۱ شهریورماه در مدرسه جمهوری اسلامی واقع در خیابان کلهری و زنگ شکوه مهر نیز روز دوشنبه اول مهرماه در مدرسه شاهد اشراقی واقع در شهرک انسجام نواخته خواهد شد.

۲۰۸۵ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.