آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز آموزش علوم دینی جامعه الزهرا (س) در قم اظهار داشت: در غیر این صورت دچار آسیب‌های اخلاقی می شویم و روحانیت و عالمان دین لطمه میخورند، آن وقت باید به خدا پناه ببریم.

وی بیان داشت: اگر این فنداسیون و زیر ساخت معرفتی و اخلاقی در حوزه ها استوار نباشد آنگاه با هزار آسیب و خطر مواجه خواهیم شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در شرایط فعلی نهاد حوزه و روحانیت در اوج تعالی و شکوه خود قرار دارد، افزود: بر خلاف آنچه که حتی در خاطر مراجع و نسل های پیشین حوزه نیز خطور نمی کرد، اکنون به برکت خون شهیدان و امام شهدا و ملت بزرگ و ریشه دار ایران، اسلام در متن زندگی جامعه آمده و نظام اسلامی در دنیا اثر گذار شده و حوزه ها از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

وی اقتدار امروز ایران را برگرفته از قدرت روحانیت دانست، و گفت: در هیچ دوره ای مانند حال حاضر نیروی دریایی ایران در آن حد از قدرت نبوده که بدون توجه داشتن به اخطار نیروی دریایی انگلیس پیش برود و اقدام به توقیف کشتی این کشور کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جامعه الزهرا (س)، تاسیس آن را سر آغاز آموزشهای حوزوی بانوان عنوان کرد و افزود: پس از آن حوزه علمیه خواهران شکل گرفت و یک زنجیره نورانی را در کشور شکل داد و ماوایی برای جویندگان علم و بانوان حقیقت جو شد.

آیت الله اعرافی گفت: جامعه الزهرا امروز به عنوان یک پایگاه مهم اخلاقی و معرفتی نقش و وظیفه مهمی را در هدایت بانوان جهان دارد.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ جامعه الزهرا با حضور ۲۰ هزار تن از بانوان طلبه آغاز شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.