حسن بختیاری عصر دوشنبه در یک‌صد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: واگذاری ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی در سال‌های گذشته با کاهش استقبال مواجه شده است.

وی اضافه کرد: با سیاست‌های اجراشده در رابطه با واگذاری ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی استفاده از حمل‌ونقل و عمومی به کمتر از ۵ درصد کاهش‌یافته درحالی‌که تا قبل از آن تعداد سفرهای درون‌شهری با ناوگان اتوبوس‌رانی بسیار بالا بود.

وی ابراز کرد: عدم پایبندی دولت در کمک به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مشکلات و نوسانات ارزی در کاهش خدمات و استفاده از حمل و نقل عمومی تاثیرگذار بوده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: باید برخی از اشتباهات و معضلاتی که در سال‌های اخیر در رابطه با واگذاری اتوبوس‌های درون‌شهری به بخش خصوصی ایجادشده به چراغ راه شهرداری قم در دوره جدید واگذاری این اتوبوس‌ها به متقاضیان تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز عوارض بر ارزش افزوده ایجادشده ناشی از تغییر جهت در نقشه ساختمان در تبدیل شمالی سازی به جنوبی ساز گفت: کمیسیون ماده ۵ استان تشخیص این عمل را بر عهده شهرداری گذاشته است.

بختیاری، اخذ مجوز عوارض بر ارزش افزوده ایجادشده ناشی از تغییر جهت در نقشه ساختمان در تبدیل شمالی سازی به جنوبی ساز را موردتوجه قرار داد و گفت: درصورتی‌که نحوه اجرای این مصوبه توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام شود تبعات منفی شهرسازی به وجود نمی‌آید.

زین‌العابدین قراچورلو عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به حساسیت تفریغ بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم گفت: با دقت نظر و تفسیر صحیح از قانون باید مانع از بی‌نظمی مالی در بین این سازمان‌ها شد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.