آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: سیاست‌های ترامپ در مقابل ایران شکست‌خورده است، چراکه با پیشرفت نظامی ایران و ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، قدرت نظامی و بازداندگی ایران اسلامی به رخ آمریکا کشیده شد.

وی بابیان اینکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا نتوانست اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کند، اظهار داشت: ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا، اعتبار ایران را به‌طور چشم‌گیری ارتقا داده و ثابت کرده که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت و این واقعی است که محقق شده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه ایران نه‌تنها به ابرقدرتی منطقه‌ای بلکه به ابرقدرتی جهانی تبدیل‌شده گفت: جمهوری اسلامی به دنبال اجرای قانون خدا در دنیاست و این در حالی است که غرب به دنبال قانون جنگ و حذف دیگران می‌باشد که راه مقابله با این تفکر، مقاومت است.

وی تاکید کرد: غرب‌زدگان نگون‌بخت و نفوذی، به مسئولان کشور نشانی غلط مذاکره می‌دهند ولی باید بدانند مذاکره مجدد با دشمن به‌هیچ‌وجه برای مردم و مسئولان قابل‌قبول نخواهد بود.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران را برگرداند. این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیش‌بینی سازوکارهایی برجام را حفظ می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظاراتش، اردیبهشت‌ماه امسال اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می‌دهد. ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی‌سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌شده را برداشته و روز گذشته نیز با پایان مهلت ۶۰ روزه سوم به دلیل ناتوانی اروپایی در عمل به تعهدات خود، گام سوم کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام را برداشت.

با اعلام رئیس‌جمهوری کشورمان، جمهوری اسلامی در گام سوم کاهش تعهدات خود، در حوزه تحقیق و توسعه هیچ‌گونه محدودیتی را ازاین‌پس برای خود قائل نبوده و بر اساس نیاز کشور در این مسیر گام خواهد برداشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه، با حمایت از اراده جدی قوه قضائیه در برخورد با مفاسد گفت: نمازگزاران جمعه قم از تصمیم قاطع و اراده و اقدام عملی دستگاه قضایی و آیت‌الله رئیسی در برخورد با فساد، رانت‌خواری، مجرمان اقتصادی و غارت گران و مفسدان اقتصادی حمایت و از رئیس دستگاه قضا انتظار داریم حکم خدا را در برابر این مفسدان اجرا کرده و در این زمینه هیچ‌گونه رافتی نباید لحاظ شود.

سعیدی اضافه کرد: انتظار مردم این است که دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی ملاحظه هیچ مقامی را نکرده و بداند که ملت ایران پشتیبان آن‌هاست.

وی بابیان اینکه تاسوعا و عاشورا در طول تاریخ الهام‌بخش نهضت‌های ضد ظلم بوده است گفت: امام راحل(ره) با استفاده از ظرفیت عظیم تاسوعا و عاشورا، با فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی علیه رژیم پهلوی، انقلاب اسلامی را رهبری کردند.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از جنس حرکت حضرت اباعبدالله(ع) است، ادامه داد: راهپیمایی عظیم مردم در تاسوعای حسینی پیش از انقلاب، رفراندمی بزرگ بود که در کل کشور انجام شد و مردم در آن نفی رژیم پهلوی را سر دادند.

وی ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر هدف قیام اباعبدالله(ع) است و این اهداف همچنان زنده است و باید همه به این اهداف توجه داشته و در این مسیر حرکت کنیم.

سعیدی تاکید کرد: «لبیک یا حسین» یعنی ورود امت حزب‌الله در تمام میدان‌های موردنیاز اسلام و انقلاب، و این فریادی همراه با عمل برای مقابله با استکبار است و امروز نیز بسیجیان، خود را آماده پشتیبانی و فدای حضرت ولی‌عصر(عج) کرده‌اند.

وی بابیان اینکه «لبیک با حسین(ع)» همان «لبیک یا مهدی(عج)» است، تاکید کرد: مسلم بن عقیل نماینده امام حسین(ع) در کوفه بود که وظیفه کوفیان بیعت و پشتیبانی از آن بود و در عصر ما نیز وظیفه ما پشتیبانی از نائب امام زمان(عج) یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است .

سعیدی گفت: لبیک با خامنه‌ای، امروز ندای مظلومان عالم در لبنان، یمن و سوریه شده است و باید برای جهانی‌شدن این ندا و نجات مستضعفان از مستکبران و زمینه‌سازی ظهور با رهبر انقلاب بیعت مجدد کرد و همه به نصایح دلسوزانه ایشان گوش فرا دهیم.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.