به گزارش مرکز خبرحوزه،  آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهارکرد: یکی از ضعف های مهم و اساسی نظام آموزشی ما چه در دانشگاه و چه در برخی حوزه های علمیه آن است که دانسته ها و داشته ها منجر به عمل نمی شود.

وی با بیان اینکه رویکرد های مهارتی در دانشگاه ها کمتر توسعه یافته است، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که رشته ها و گرایش های تحصیلی متناسب با بازار کار باشد چرا که سرگردانی دانش آموختگان دانشگاه ها برای کسب کار پس از اتمام تحصیل، به دلیل نداشتن مهارت مناسب جامعه اسلامی نیست.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در حوزه های علمیه نیز طلبه ای که تفسیر می خواند باید در زندگی و امورات خودش به کار ببندد تا تفسیر زنده بماند و یا کسی که فقه یا حدیث می خواند آن را در زندگی خودش به کار بگیرد به همین دلیل عمل به دانسته ها در حوزه و دانشگاه دارای اهمیت است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه توسعه رشته ای در دانشگاه فنی و حرفه ای باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد افزود: در سطح جامعه مشاغل متعددی وجود دارد که اگر رشته های دانشگاهی مهارت آموزی برای آن تدارک دیده شود بدون تردید نتیجه کار بسیار اثربخش تر خواهد بود.

وی گفت: با همکاری مرکز آموزشی و مهارتی حوزه های علمیه و دانشگاه فنی و حرفه ای می توان گام های مؤثری در تربیت طلاب علمی و مهارتی برداشت.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.