به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش طلایه‌داران عاشورایی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است، اظهار کرد: تبیین و ترویج سیره و فرهنگ‌ ناب اهل بیت(ع) باید خروجی اصلی مجالس حسینی باشد.
وی با بیان اینکه مسئولان هیات‌های مذهبی و دست اندرکاران محافل حسینی مسئولیت مهم و حساسی دارند، تصریح کرد: سخنرانان و مداحان مجالس حسینی هم باید با نحوه تعامل با نظام اسلامی آشنایی داشته باشند. 

حفظ شعائر اهل بیت(ع) از بهترین افتخارات هیأت‌های مذهبی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این همایش، حفظ شعائر اهل بیت(ع) را از بهترین افتخارات هیات‌های مذهبی دانست و گفت: هر وقت مکتب اهل بیت(ع) نیازمند حضور مردان بزرگ بوده است، هیات‌های مذهبی در این عرصه پیشگام بوده‌اند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی افزود: به فرموده امام خمینی، انقلاب اسلامی محصول ناله‌ها، عرض ارادت‌ها و هیاتی بودن است و آن زمان که دشمن مرزهای زمینی کشور را مورد تهاجم قرار داد، هیاتی‌ها در پیشاپیش میدان نبرد بودند.
وی با بیان اینکه اهداف اجتماعی اهل بیت(ع) همواره مبنای کار هیات‌های مذهبی بوده است و از این پس نیز باید باشد، گفت: خانواده و جامعه‌ای می‌تواند در مسیر اهل بیت(ع) گام بر دارد که اهداف اهل بیت(ع) در آن تحقق پیدا کرده باشد، بنابراین امروز همه تکلیف داریم در این زمینه قدم‌های مهمی را برداریم.

همایش طلایه داران عاشورایی با حضور مسئولان هیات‌های مذهبی استان قم برگزار شد.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.