محمد خامه یار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی برای حضور اساتید حوزه علمیه در مدارس استان افزود: نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتر آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی پیرامون نماز برای مقطع سنی نوجوانان هستیم که در این زمینه تعامل با این سازمان افزایش یافته است.

دبیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه وضعیت ۸۰۰ نمازخانه مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد،‌ ادامه داد: رسیدگی به وضعیت نمازخانه مدارس از جمله اقداماتی است که با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدارس در حال پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مختلف در سطوح مختلف پیرامون نماز در این استان گفت: علاوه بر دوره های آموزشی، نظارت بر وضعیت نمازخانه های بین راهی به صورت مستمر در دستور کار است.

خامه یار ادامه داد: با ایجاد گشت های مشترک با راهداری قم بر وضعیت نمازخانه های بین راهی به ویژه در برخی ایام که حجم مسافران ورودی به استان افزایش می یابد، موجب شده تا قم تنها استان کشور باشد که در این زمینه موفق به کسب رضایت قابل قبول مسافران شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است گفت: تابلوی مسافت شرعی که نشان دهنده حد ترخص شرعی قم است در تمام جاده های خروجی این شهر نصب می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز قم با اشاره به برگزاری شورای اقامه نماز استان با حضور استاندار گفت: این شورا در راستای ساماندهی فعالیت ها و هماهنگی میان دستگاه های مختلف در سطح استان تا کنون بیش از ۷۰ مصوبه داشته است.

خامه یار ادامه داد: ترسیم خط و مشی کاری برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کار هدفمند در حوزه نماز، تکلیف دستگاه های برای ورود به موضوع نماز، ایجاد کتابخانه تخصصی پیرامون نماز، امضای تفاهم نامه با دفتر تبلیغات اسلامی برای فعالیت مبلغان در این زمینه از جمله اقداماتی است که به صورت جدی در حال پیگیری و اجرا شدن است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.