بهرام سرمست روز سه‌شنبه در آیین افتتاح هنرستان فنی حرفه‌ای شهید مصطفی چمران به همراه هشت طرح آموزشی و پرورشی دیگر در هفته دولت افزود: توسعه هنرستان‌ها در این استان، سیاستی اصولی و متناظر به آینده است که ازنظر آینده شغلی وضعیت مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: طرح‌های آموزش‌وپرورش طرح‌های کاربردی و اساسی محسوب می‌شوند که با عملکرد خود می‌توانند آینده کشور را متحول کرده و افراد موثری را تحویل جامعه دهند.

سرمست ابراز کرد: مدیریت استعدادها و به فعلیت رساندن آن‌ها مساله مهمی بوده که باید به نحو شایسته‌ای در آموزش‌وپرورش استان دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در مناطق محروم گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان به‌ویژه نیروگاه، سیاست کاربردی و اساسی است.

استاندار قم در ادامه تصریح کرد: کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۸ توسط دانش آموزان قمی مساله امیدوارکننده‌ای بوده که باید این رویه تقویت و حمایت شود.

سرمست ابراز کرد: اداره آموزش‌وپرورش قم تجلیل و تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور را در دستور کار خود قرار دهد، تجلیل از مفاخر آموزش از پیش‌شرط‌های توسعه هر جامعه است.

وی همچنین گفت: فاصله زیاد بین کلنگ زنی تا افتتاح طرح‌های عمرانی و حجم انبوه طرح‌های نیمه‌تمام و راکد، آفتی برای مدیریت در این استان است.

وی تاکید کرد: باید تدبیری برای جلوگیری از این قبیل ارثیه‌های نامتعارف در استان اندیشیده شود.

هم‌زمان با هفته دولت، هنرستان فنی حرفه‌ای شهید مصطفی چمران با زیربنای ۶ هزار و ۴۶۱ مترمربع، دبیرستان کوثر با زیربنای یک هزار و ۳۰۵ مترمربع، کارگاه هنرستان انقلاب اسلامی با زیربنای ۲۴۲ مترمربع، دبستان شهید مصطفی کریمی با زیربنای یک هزار و ۱۴۰ مترمربع، نمازخانه شهید حسنی جنت‌آباد با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، ساختمان ورودی مدرسه فرزانگان با زیربنای ۲۴۵ مترمربع، دبستان شهید مجید جمکرانی با زیربنای یک هزار و ۴۸۳ مترمربع، سالن ورزشی شهید علمداری با زیربنای ۸۴۱ مترمربع و سالن ورزشی فخری ۳ با زیربنای ۴۹۴ مترمربع امروز به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌های آموزشی درمجموع ۳۶ کلاس درس به ظرفیت مدارس استان افزوده شد و ۲۰ میلیارد تومان برای این ۹ طرح آموزشی اعتبار صرف شده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.