محمد جمشیدی عصر شنبه در نشست صمیمی ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با اعضای ستادی، مسئولان هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد قم، افزود: با وجود تک شهرستان بودن، قم از جمله استان های مطرح در بعد قهرمانی است و اکثر هیات های استان جزو هیات های برتر فدراسیون های مرتبط هستند که این نشان از ظریت بالای ورزش قم دارد.
وی  با اشاره به فعالیت ۴۷ هیات ورزشی در استان گفت: سالانه ۲۰۰ ورزشکار و بیش از ۱۰ مربی به اردوهای تیم ملی دعوت می شوند، ۵۰۰ مسابقه استانی و ۷۵۰ اعزام به مسابقات منتخب کشوری در استان صورت می گیرد ضمن اینکه حدود ۶۵ میزبانی از رقابت های ملی به صورت سالیانه در قم انجام می شود.
وی با بیان اینکه اعزام ۲۰۰ تیم به لیگ های کشوری از قم به صورت سالانه، آمار قابل توجهی است گفت: کسب میزبانی مسابقات ملی و بین المللی موجب رشد فنی ورزش استان می شود که نبود اعتبار و کمبود خوابگاه ورزشی را از جمله مشکلاتی است که در این زمینه ورزش قم دست به گریبان آن است.
جمشیدی، ادامه داد: میزبانی از مسابقات کشوری نیازمند افزایش خوابگاه های ورزشی در استان هستیم که با افزوده شدن گنجایش خوابگاه های موجود، در کوتاه مدت می توان بخشی از این کمبود را برطرف کرد.
کارشناس امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این نشست با بیان اینکه بانوان ورزشکار استان خود را مقید به حفظ شئون و شرایط فرهنگی فم می دانند، گفت: نبود ورزشگاه و مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان موجب شده تا توسعه ورزش این قشر با مشکل مواجه شود.
ظهره فلاح ادامه داد: برخی مجموعه های ورزشی در استان وجود دارد که امکان اختصاص آن به بانوان ورزشکار قم وجود دارد که با تامین اعتبار و بهسازی این مجموعه ها می توان، آنها را به بانوان اختصاص داد.
وی گفت:  با بیان اینکه حضور مدیران بانو در ساختار وزارت ورزش و جوانان پررنگ است ولی این ساختار در قم بسیار کمرنگ است و آنان در سطح مدیریت ورزش جایگاه قدرتمندی برای تصمصم گیری ندارند.
۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.