ژاله فرامرزیان عصر شنبه در نشست صمیمی با اعضای ستادی، مسئولان هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد قم، افزود: تعداد طرح های زیرساختی ورزش قم بسیار کم است که این موضوع نشان از نیاز به تغییر نگاه به ورزش در استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: در ۲ سال گذشته مجموعه ای ازمنابع مالیات بر ارزش افزوده به عنوان اعتبارات وزارت ورزش و جوانان جذب و در سراسر کشور توزیع کریم تا از این مالیات برای توسعه ورزش استفاده بهینه شود.

فرامرزیان با تاکید بر اینکه از سال ۹۶ یک ریال از اعتبارات حوزه جوانان را به بخش های دیگر تخصیص ندادیم، اظهار داشت: بر اساس قانون سرفصل هایی برای تخصیص هدفمندی اعتبارات بر اساس اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده در حوزه بانوان، سمن ها و توسعه ورزش تدوین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، جذب، توزیع و مدیریت مناسب منابع موجود را از جمله اولویت های این وزارتخانه دانست و تاکید کرد: این اعتبارات برای توزیع در استان ها به سختی به دست آمده و نیاز است که به خوبی نیز در هزینه آن مدیریت شود.

وی با بیان اینکه طرح های ورزشی باید متناسب با ظرفیت های استان باشد، اظهار داشت: در برخی موارد به جای ایجاد سالن بزرگ چند هزار نفره که صدها میلیارد ریال برای احداث آن اعتبار نیاز است، می توان با ایجاد چندین سالن کوچک و یا زمین های چمن مصنوعی با اعتباری ناچیز این کمبود سرانه را برطرف کرد که در احداث طرح های ورزشی باید آمایشی در این زمینه صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به ظرفیت های قانونی برای توسعه زیرساخت های ورزشی گفت: نحوه استفاده مطلوب از فضاهای موجود، تدوین آمایش ورزشی به منظور افزایش سرانه فضای ورزشی از جمله موضوعات است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرامرزیان، گفت: وظیفه وزارت ورزش و جوانان در کنار توسعه فضای ورزش همگانی قهرمانی، افزایش سرانه ورزشی با دسترسی ساده به این ماکن های ورزشی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، با تاکیدب ضرورت توسعه فضای ورزش بانوان گفت: در رویکرد آمایشی ورزش قم باید سهم بانوان از زیرساخت های ورزشی استان افزایش یابد و حقوق بانوان استان در استفاده و دسترسی به زیرساخت هیا ورزشی متناسب با فرهنگ بومی قم رعایت شود.

فرامرزیان ادامه داد: سازمان غیردولتی باید مستقل از دولت باشد و در قالب قوانین و مقررات در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی فعالیت کنند چرا که وابستگی سمن ها به دولت به طور قطع موجب ضربه به این سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود که همان استفاده از ظرفیت های مردمی است، خواهد شد.

وی در این دیدار قول تخصیص مبلغی اعتبار برای هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد قم را داد.

حضور در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان، بازدید از مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان و همچنین افتاح ۳ طرح ورزشی از جمله برنامه های ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در قم است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.