سرهنگ مختار پناهی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل قم ، افزود: درچهار گذشته ۵۵ تَن براثر حوادث ترافیکی درقم فوت‌ شدند که این آمار درمدت مشابه سال گذشته  ۷۱ تَن بوده است.

وی اضافه کرد: از ۵۵ تَن فوتی سالجاری در محورهای مواصلاتی قم،  ۳۰ تَن سر صحنه و ۲۵ تَن در بیمارستان جان باختند.

به گفته وی، تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی محورهای مواصلاتی قم در سال ۹۲، ۲۳۳ تَن، ۹۳، ۲۰۰ تَن، ۹۴، ۱۹۳تَن، ۹۵، ۲۱۹ تَن، ۹۶، ۱۵۷ تَن و ۹۷، ۱۹۲ تَن بوده است.

پناهی خاطرنشان کرد: آزادراه قم- تهران، ۱۷ درصد متوفیان حوادث ترافیکی قم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت:‌ طول راه‌های اصلی و فرعی  روستایی قم به ترتیب ۱۵۴ و یک هزار رو ۲۱۰ کیلومتر هست که به ترتیب ۱۲۷ و ۸۷ تَن در این محورها بر اثر حوادث ترافیکی جان‌باختند.

فرمانده پلیس‌راه قم به آمار ترددها در سال گذشته اشاره و بیان کرد: ۱۶۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی قم به ثبت رسیده است که ۳۱ میلیون مربوط به وسایل نقلیه سنگین و بیش از ۱۳۷ میلیون نیز مربوط به وسایل نقلیه سبک هست.

وی افزود: سال گذشته تردد وسایل نقلیه سبک در مقایسه با سال ۹۶، ۹ درصد و سنگین چهار درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماه گذشته ۵۵ میلیون تردد در سطح محورهای مواصلاتی قم ثبت شده که ۹ میلیون و ۴۶۰ هزار وسیله نقلیه سنگین و ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه سبک بوده است.

پناهی گفت: ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان قم شناسایی‌شده که از این تعداد ۲۷ نقطه در آزادراه قم- تهران قرار دارد و تاکنون ۱۰ نقطه آشکارسازی شده است.

وی اضافه کرد: هفت نقطه حادثه‌خیز نیز در محور قدیم قم- تهران قرار دارد که تاکنون ۶ نقطه آشکارسازی شده و یک نقطه باقی‌مانده است.

وی بیان کرد: ۶۶ دوربین ثابت ثبت تخلفات در سطح محورهای مواصلاتی قم  نصب است که ۴۰ دوربین سالم و ۲۶ دوربین معیوب می باشد.

پناهی افزود: در چهار ماه گذشته، ۲۸۷ هزار و ۲۱۱ تخلف ، تخطی از سرعت مجاز توسط دوربین‌های قم ثبت‌ که ۲۷۷ هزار مورد، تایید شده و ۹ هزار و ۹۲۹ مورد به دلیل پلاک معیوب یا کثیف مغایرت داشته است.

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد از حوادث ترافیکی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و ۹ درصد بین ساعت ۱۲ شب تا چهار صبح هست.

وی همچنین گفت: نبود پمپ بنزین در محور قم- گرمسار عامل حوادث ترافیکی شده است و امسال ۲ تن از اعضای یک خانواده و پارسال نیز سه تن از اعضای خانواده‌ای جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس‌راه قم افزود: کمربندی قم – اراک نیز به دلیل وقوع حوادث ترافیکی درصد بالایی از توانمندی پلیس‌راه را اشغال کرده است، به‌طوری‌که در تعطیلات ۶ تیم گشت در این محور تصادفات را کنترل می‌کنند.

در این جلسه مشکلات تردد در محورهای مواصلاتی قم ازجمله ورودی محور جعفریه و راهکارهای پیش رو برای ارتقاء محور کهک- سه‌راهی لنگرود به راه اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.