مجید آوری فرد روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا،‌ بیان کرد:‌ نماینده‌ای از شورای محترم نگهبان در این شورای فقهی حضور پیدا خواهد کرد و با تصمیم این مجموعه ،‌ مؤلفه‌های موردنیاز برای اعطای نشان حلال به واحدهای تولیدی متقاضی،‌ بررسی می‌شود.

وی افزود:‌ با تشکیل این شورا در قم،‌ جایگاه استاندارد استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به نحو برجسته‌ای ارتقا خواهد یافت و نشان حلال بانام ایران در جهان معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ تلاش خواهیم کرد با انجام کارهای کارشناسی و بررسی‌های فقهی موردنیاز،‌ تا پایان سال جاری به ۱۵ واحد تولیدی متقاضی در سطح استان،‌ نشان استاندارد حلال را اعطا کنیم.

آوری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار،‌ گفت:‌ خبرنگاران بهترین ناظر برای اجرای دقیق مؤلفه‌های استاندارد در بخش‌های مختلف هستند و نقش بسیار مؤثری در افزایش سطح آگاهی‌های مردم از این مقوله دارند.

وی بیان کرد:‌ خبرنگاران می‌توانند با ایجاد دغدغه مندی در میان اقشار مختلف جامعه و تشویق آنان به سمت ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد،‌ نقش بسزایی در توسعه فرهنگ استانداردسازی تولیدات کشور داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ اصحاب رسانه همچنین می‌توانند بابیان نقاط ضعف و قدرت عملکرد مسئولان در حوزه استاندارد،‌ آنان را به سمت تقویت نقاط قدرت و برطرف کردن نقاط ضعف،‌ راهنمایی کنند که این موضوع درنهایت منجر به افزایش رضایت عمومی جامعه از فعالیت‌های این نهاد خواهد شد.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

 ۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.