حسین مهری عصر چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا و گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه افزود: از این ۴۲ طرح صنعتی و اقتصادی، ۳۲ طرح به‌صورت کامل به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ طرح باقی‌مانده نیز تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۳۲ طرح صنعتی، برای ۲ هزار و ۶۰۰ تن اشتغال مستقیم ایجادشده است.

وی افزایش اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن قم را از رویکردهای امسال دانست و تصریح کرد: با این افزایش اختیار پیش‌بینی‌شده روند پرداخت تسهیلات به صنعتگران در دو بخش سرمایه در گردش و اتمام طرح‌های عمرانی تسریع داده خواهد شد.

مهری اضافه کرد: برای تسهیل در امور صنعتگران، تا پایان سال جاری سرپرستی بانک صنعت و معدن قم به مکان مناسب و درخور تولیدکنندگان و متقاضیان استان منتقل خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی بانکداری شرکتی از اقدام‌هایی بوده که در دستور کار بانک صنعت و معدن است.

وی اضافه کرد: این نوع بانکداری برای شرکت‌های بزرگ استان در مرحله نخست عملیاتی می‌شود.

مهری همچنین بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال ۹۸ پرداخت تسهیلات در سه بخش سرمایه در گردش، ایجابی و تکمیلی نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وجود برخی طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید از عوامل مهم راکد ماندن طرح‌های عمرانی و توقف آن‌ها باوجود درصد پیشرفت فیزیکی بالا است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران ادامه داد: در صورت بازنگری در این طرح‌های نیمه‌کاره توسط مدیریت استان، امکان تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام از محل بانک صنعت و معدن وجود دارد.

مهری همچنین افزایش قیمت مواد اولیه را نیز در افزایش طرح‌های نیمه‌تمام موثر دانست.

وی ادامه داد: همچنین ارائه مشاوره‌های فنی، اقتصادی و مالی اقدام دیگری بوده که برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به صنعتگران و معدن کاران برای پیشبرد مشکلات توسط این بانک انجام می‌شود.
مهری با اشاره به مشکلات ارزی ایجادشده در بخش صنعت و بانکداری کشور عنوان کرد: برای انتقال ارز و مقابله با تحریم، شبکه صرافی بانک صنعت و معدن برای کمک به صنعتگران به‌ویژه در بخش بین‌الملل فعال‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال رویکردی بوده که در بانک صنعت و معدن در قم دنبال می‌شود.

مهری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری، ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در سطح کشور پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات در ۴ ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.