محمد حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: : امور و مباحث پزشکی و درمان ناباروری مهم‌ترین حیطه فعالیت جهاد دانشگاهی قم می‌باشد و کمک به توسعه فناوری درمان خدمات ناباوری مهم‌ترین رویکرد جهاد دانشگاهی دراین‌بین است.
وی اظهار کرد: برخی از خدمات انجام‌شده در رابطه با درمان ناباوری برای نخستین بار در سطح استان برای تکمیل فرایند درمان و رفاه حال متقاضیان در حال انجام می‌باشد.
وی اضافه کرد: از زمان ورود جهاد دانشگاهی به مبحث درمان ناباوری بیش از ۴۰ هزار پرونده تشکیل‌شده که ۱۰ درصد آن‌ها را بیماران خارجی تشکیل می‌دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: در راستای توسعه گردشگری سلامت، مراکز درمانی جهاد دانشگاهی چندین شعبه برای ارائه خدمات و معرفی ظرفیت‌های درمان ناباوری در موکب‌های پیاده‌روی اربعین امسال مستقر می‌کند.
وی بیان کرد: نوآوری و انجام فعالیت‌های جدید پژوهشی و انتخاب درست موضوع تحقیقات رویکرد و هدف اصلی جهاد دانشگاهی قم است.
حیدری با بیان این که تکمیل آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های عالی برای ایجاد روحیه کارآفرینی از دیگر رویگرهای مهم جهاد دانشگاهی قم است، گفت: در حوزه فرهنگ نیز جهاد دانشگاهی استان تلاش می‌کند مسیر فرهنگ را به نحوی تعریف کند که به نشاط بیشتر دانشجویان منجر شود.
وی تصریح کرد: تجاری‌سازی مباحث پژوهشی برای بهبود وضعیت اشتغال و تبدیل آن به کالا و محصول از دیگر رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی قم از امسال متولی اشتغال زنان سرپرست خانوار شده و امر شناسایی و ایجاد زمینه اشتغال آن را به‌صورت مستمر انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: ایجاد بستری برای تولید و فروش محصول نهایی اقدام مهمی بوده که جهاد دانشگاهی در رابطه با زنان سرپرست خانوار انجام خواهد داد.
حیدری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر آموزش‌های مهارت آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد، همچنین آموزش تکمیلی ویژه کارکنان دولت نیز در این مرکز انجام می‌شود.
به گفته وی، جهاد دانشگاهی خدمات یکپارچه‌ای در رابطه با مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد و بیش از ۲ هزار دانشجو عضو برنامه‌های جهاد دانشگاهی هستند.
حیدری تاکید کرد: ورود جدی به مبحث مشاغل خانگی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است، فراهم کردن امکانات آموزش و تسهیل گری مهم‌ترین حوزه رسالت جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌باشد.
وی تاکید کرد: برای تبیین بیانیه گام دو انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی استان ورود جدی پیداکرده و تاکنون هفت نشست تخصصی در رابطه با آن انجام داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آزادی مطبوعات و تقویت چنین رکنی از مصادیق و معیارهای مردم‌سالاری دینی در سطح کشور است و خبرنگاران در احیای حقوق عمومی نقش ارزنده‌ای دارد.
وی تاکید کرد: خبرنگاران با گردش صحیح اطاعات و احیای حقوق عامه می‌توانند درراه اصلاح کژی‌های جامعه نقش ارزنده‌ای بردارند.
حیدری همچنین بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک‌نهاد غیردولتی بوده که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شد، با آغاز جنگ تحمیلی بسیاری از نیازهای صنعتی و نظامی کشور به‌وسیله تحقیقات این نهاد تامین و با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و اختراع محصولات موردنیاز، روند خروج ارز از کشور از ابتدای تاسیس آن کمتر شده است.

جهاد دانشگاهی، ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ تاسیس شد. ۱۷ مرداد نیز به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.