حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) قم، اظهار کرد: این ستاد با حضور ۴۰ نفر از نخبگان جوان در عرصه‌های گوناگون فعالیت خود را آغاز می کند.

وی گفت: علاوه بر ظرفیت های داخلی از ظرفیت های بین المللی مانند نمایندگی های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سایر کشورها و نیز اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام در این زمینه بهره می بریم.

او بر انجام کار پژوهشی و علمی در زمینه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است تا در این زمینه تعدادی از پژوهشگران کار تحقیقاتی انجام بدهند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در رسانه های غربی گفته شد که این انقلاب پس از ۴۰ سال، دیگر حرف تازه ای برای گفتن ندارد، اما هنگامی که بیان گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد، دیدند که این انقلاب حرف های جدید و خوبی نیز برای گفتن دارد.

ایمانی مقدم افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی را یک گام ترسیم کردند که برداشته ایم و گام دوم در آستانه فرهنگ سازی و تمدن سازی و آماده شدن برای عصر ظهور است.

وی با بیان اینکه ما مبلغان و شما رسانه ها وظیفه سنگینی برای رساندن این پیام به جهانیان داریم، گفت: در شورای مجمع جهانی اهل بیت (ع)، هشت زبان برعهده گرفته ایم که این بیانیه را ترجمه و منتشر کنیم.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: در این زمینه، به ویژه در ابعاد بین المللی و تاکید اسلام بر عدالت پروری و بر کرامت محوری تاکید داریم.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ جزوه تحقیقاتی در راستای بیانیه گام دوم آماده کرده ایم که به مرور برای چاپ به زبان فارسی می شوند و سپس به بیش از ۵۰ زبان ترجمه و منتشر خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: هدف از این بیانیه رسیدن به تمدن عالی اسلامی است و می خواهیم زمینه را برای رسیدن به آن آماده کنیم.

ایمانی مقدم ادامه داد: کار کردن روی بیانیه ها و اندیشه های امام خمینی؛ مانند فقه پویای جواهری، نقش زمان و مکان در اجتهاد و جامعیت اسلام و جاودانگی آن از دیگر تاکیدات این بیانیه است.

وی گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلا نگاه به چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا ندارند؛ ایشان تاکید بر روی انقلابی و غیرانقلابی دارند و ما باید بتوانیم این مطلب را جا بیندازیم.

او با اشاره به نقش «مردم» در بیانیه مذکور گفت: ایشان بیش از ۲۰ بار واژه «جوانان» را در این بیانیه به کار برده اند و از «نخبگان» و «تحصیلکردگان» نام برده اند و نیز روی «بانوان» به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در این بیانیه تاکید دارند.

ایمانی مقدم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بر روی شعارهای انقلاب نیز تاکید دارند، گفت: از شعارهای انقلاب مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نه تنها کوتاه نیامده ایم، بلکه همچنان بعد از ۴۰ سال، آن شعارها زنده هستند. 

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به عنوان یک قرآن‌پژوه از دیدگاه قرآنی به این بیانیه نگاه کرده است، گفت: یک کلمه از کلمات این بیانیه خارج از قرآن کریم نیست و مبانی تمام این بیانیه برگرفته از قرآن است.  

عضو ستاد گام دوم انقلاب افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز نیز امسال در ماه مبارک رمضان، فقط در رابطه با مبانی قرآنی این بیانیه سخنرانی کرد.

وی به ماندگاری انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: دشمن برای نابودی این انقلاب از هر ترفندی استفاده کرده است و در ۱۵ ماه نخست انقلاب ۱۳ کودتا شد و پس از آن هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و حدود ۱۷ هزار شهید ترور داریم و اختلاف افکنی قومی و مذهبی از دیگر نقشه های دشمن بود.

وی ادامه داد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، به علت های ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی از جمله نقش رهبری امام راحل و حضور تمام عیار مردم در صحنه پرداخته اند.

ایمانی مقدم خاطرنشان کرد: اینها نکاتی از بیانیه گام دوم است که باید از روش های گوناگون به بیان اهداف مختلف این بیانیه پرداخته شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی همچنین، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی گفت: رسانه ها نقش جدی در رساندن پیام انقلاب اسلامی، به ویژه در زمینه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب دارند.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.   

وی با اشاره به سرعت و دقت رسانه ها در انتقال پیام و جهت‌دهی به افکار مخاطبان افزود: دشمن در امور رسانه ای خود هزینه های میلیاردی می کند تا بتواند فضاسازی نماید و ذهن مخاطب را آنگونه که می خواهد جهت‌دهی کند.    

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.