روح الله رمضانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در این استان وجود ندارد اظهار داشت: آمار پرداخت تسهیل ازدواج توسط بانک های عامل در استان به صورت مستمر رصد می شود و روند پرداخت این تسهیلات به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای ساماندهی پرداخت وام های ازدواج به جوانان گفت: ایحاد سامانه متمرکز توسط این بانک موجب شده تا تسهیلات ازدواج به نحو قابل توجهی ساماندهی شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: تمام متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج که درخواست آنها سال ۹۷ در سامانه متمرکز بانک مرکزی ثبت شده است، وام ازدواج آنها پرداخت شده است.

رمضانی ادامه داد: با ساماندهی پرداخت وام های ازدواج به جوانان، مدت زمان انتظار زوج ها برای دریافت وام کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به افزایش وام های ازدواج به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای هر زوج افزود: با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج،‌ وام ها برای بازپرداخت این وام ها ضمانت نامه هایی درخواست می کنند که این ضمانت ها روند دریافت وام های ازدواج را با مشکل مواجه کرده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قمریال‌با بیان اینکه بانک ها برای پرداخت تسهلات ازدواج مشکل منابع ندارند ولی ضمانت های درخواستی آنها موانعی را در این زمینه ایجاد کرده است، تاکید کرد: دولت به صورت متمرکز در تلاش است تا برای تامین ضمانت وام ازدواج تسهیل لازم را انجام دهد که با این اقدام کمک بسیاری به زوج های جوان در این زمینه خواهد شد.

۱۳ هزار و ۴۸۱ متقاضی تسهیلات ازدواج در سال ۹۶ در قم وجود داشت که اعتبار درنظر گرفته شده برای آنها ۱۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بود که این آمار در سال ۹۷ از نظر تعداد به ۱۲ هزار و ۳۱۰ تن کاهش و از لحاظ مبلغ پرداختی به ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.