ژیلا مهدی آقایی روز یکشنبه در دیدار معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم افزود: حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه دینی و ملی است و همه مردم و مسئولان باید در این رابطه تعهد و دغدغه جدی داشته باشند.

وی بابیان اینکه عدم توجه به چالش‌های زیست‌محیطی کشورمان، امنیت و سلامت جامعه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند، اظهار داشت: توان و ظرفیت مالی و کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای فائق آمدن بر تمامی این مشکلات کافی نیست و آحاد جامعه باید در این امر مشارکت داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با اشاره به ظرفیت گسترده روحانیت و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ‌سازی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین قشرها، خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام تبلیغی می‌توانند آموزه‌های زیست‌محیطی را در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه رسوخ دهند.

وی در پایان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی در جامعه از سوی نهادهای تأثیرگذار، نقش مهمی در کاهش مشکلات و معضلات محیط‌زیست خواهد داشت که حتی می‌تواند از بروز مشکلات امنیت اجتماعی و بحران‌های سیاسی در این حوزه جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم ضمن بازدید از پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه قم، با جمعی از اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی استان و نیز معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.