به گزارش شامگاه شنبه دفتر آیت الله مکارم شیرازی ، این مرجع تقلید  قبل از هر چیز از زحمات وی در این مدت نسبتا کوتاه تقدیر و تشکر کرده و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  را مرد تحول در دستگاه قضایی دانست. در ضمن مسائل مهم نیز مطرح شد از جمله سرنوشت زندانیان مهریه بود که (رئیس قوه قضاییه )گفت: بحمدالله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز حل خواهد شد.در مورد اختلاس ها نیز اظهار داشت: با قاطعیت دنبال می شود و نتیجه آن به اطلاع عموم می رسد.

یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی این است که عده ای محکوم به قصاص می شدند و ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند و مایل هستند قاتل سال ها زندان بماند و شکنجه شود، در حالی که از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود و یا از زندان با کفالت آزاد شود، جناب آقای رئیسی خبر داد که این موضوع بحمدالله حل شده و کسی به خاطر قصاص در زندان نمی ماند.

در مورد کوتاه شدن مدت پرونده ها که مشکل مهم مردم است تصمیم گرفته اند که تعداد پرونده ها را کم کنند، از این طریق که مردم برای مسائل کوچکی فوراً رو به دادگاه می آورند، تصمیم گرفته شده این مسائل از طریق مصالحه حل شود تا اینکه بار دستگاه قضایی کم شود و رسیدگی به پرونده ها سرعت گیرد، منتها باید برای مردم فرهنگ سازی کرد که فوراً بخاطر مسائل کوچک به سراغ دادگاه ها نروند.

در مورد کسانی که مهریه آنها تقسیط می شود سابقاً می گفتند تا قسط آخر پرداخت نشود، تمکین زوجه لازم نیست در حالی که گاه ده ها سال طول می کشید تا قسط آخر پرداخت شود. من عرض کردم از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند، رئیس قوه قضاییه گفت: خوشبختانه حکم دادگاه ها نیز تغییر پیدا کرده و همین گونه عمل می شود.

جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال ها به آن می اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است. توفیقات ایشان و همکارانشان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.