جانشین ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قم گفت: طرح "تذکر لسانی وظیفه همگانی"، با حمایت سپاه و نیروی انتظامی و نظارت ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم در حال اجرا است.
سید محمد تقی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، عنوان کرد: طرح تذکر لسانی به صورت مشترک با حوزه مقاومت بسیج استان و نیروهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر در محدوده‌های چهارراه بازار تا حرم، چهارراه شهدا، فلکه جانبازان و کوه خضر نبی(ع) همه روزه و در ساعات ۱۸عصر الی ۲۱ در حال اجرا است و مدت یک هفته از آغاز این طرح می‌گذرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف فرهنگ‌سازی تذکرلسانی در بین همه اقشار مردم شروع به کار کرده‌ است، ادامه داد: وظیفه اصلی ستاد برگزاری کلاس‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی برای تربیت نیروهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر است و در کلاس‌ها به ۳ سوال اساسی چرایی؟ چیستی؟ چگونگی ؟ امر به معروف و نهی از منکر ‌پاسخ داده می‌شود.
حسینی بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بازخورد‌های خوبی دریافت کرده‌ایم و طرح مورد رضایت علما و مراجع عظام تقلید و مردم متدین استان قم قرار گرفته است و موسسات فعال در حوزه عفاف و حجاب مانند مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و سایرین نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.
امر به معروف و نهی از منکر مختص مسئله حجاب نیست جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این نکته که امر به معروف و نهی از منکر مختص مسئله حجاب نیست، خاطر نشان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها با محوریت تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان، و در بانک‌ها با محوریت جلوگیری از ربا و تشویق به افتتاح حساب‌های قرض الحسنه شروع به فعالیت کرده‌اند؛ یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری از مسئولین استان است.
حسینی گفت: در ادامه‌ طرح امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب خواهیم کرد، همچنین گفتمان‌سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر برعهده رسانه‌ و خبرگزاری‌ها است. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.