رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: تعرفه سرویس‌های مدارس قم در سال تحصیلی جدید، 18 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، روح الله امراللهی  شامگاه دوشنبه در یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در مورد لایحه تعیین نرخ ایاب و ذهاب دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ عنوان کرد:سال گذشته تعرفه سرویس مدارس در قم 10 درصد افزایش داشت.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم افزود:با توجه به تصمیم اعضای شورا،تعرفه سرویس‌های مدارس قم در سال تحصیلی جدید، 18 درصد افزایش یافت.
وی اظهار کرد:به دلیل تورم و افزایش هزینه ها و اصطحلاک خودروها،گلایه ها و اعتراضاتی در خصوص اصلاح نرخ سرویس مدارس وجود داشت و این لایحه در دستور کار شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.
امراللهی بیان کرد:کمیسیون با بررسی های لازم نسبت به پیشنهاد افزایش 18 تا 25 درصدی هزینه های سرویس مدارس در هر سال به این نتیجه رسید که رقم افزایش 18 درصدی را به تصویب برساند.
وی گفت:البته نرخ 18 درصدی برای مسافت های 3 کیلومتری تعیین می شود و به نسبت افزایش مسیر این نرخ پایه نیز تغییر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم عنوان کرد:اگر چه گلایه هایی نیز از سوی انجمن های اولیا و مربیان در خصوص افزایش تعرفه ها وجود دارد ولی رانندگان با هزینه هایی مواجه اند که این میزان تعرفه اضافه شده نیز نمی تواند هزینه های آنان را جبران کند.
وی اظهار کرد:نرخ گذاری در کارگروه ماده 18 کمیسیون تصویب رسید و پیشنهاد افزایش 25 درصدی از سوی تاکسی رانی رای نیاورد.
امراللهی بیان کرد:برای سرویس های مدارس نیز شاخص هایی در نظر گرفته شده که بستگی به نوع خودرو و ایام تعطیل و تعداد دانش آموزان تا 4 نفر دارد.
وی در مورد لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت جهت خودروهای سند آزاد در سطح شهر گفت:طبق کارت سوخت های موجود،در حدود۱۵۰ اتوبوس و ۵۰ مینی بوس سند آزاد در سطح شهر قم تردد می کنند که باید فعالیت آن ها ساماندهی شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.