به گزارش ایرنا، محسن اوروجی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای فنی قم درسالن جلسات معاونت امور عمرانی ادامه داد:طبق پیش‌بینی‌های انجام ‌شده تا پایان خردادماه همچنان بارندگی‌های پراکنده در قم ادامه پیداکرده و با آب شدن کوه‌های استان بر حجم ورود آب بر سدهای کوچری و 15 خرداد افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که امسال قم در زمینه بارندگی‌ها تجربه کرد برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های خسارت آفرین باید پیش‌بینی‌های لازم تا قبل از آغاز فصل آبی جدید صورت بگیرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: گزارش فنی سیلاب استان نهایی شده در این گزارش تمام تحلیل دستگاه‌های استانی در زمینه زمینه‌ها و عوامل وقوع سیلاب موردبررسی قرارگرفته است.
اوروجی با اشاره به حساسیت روستاها در زمینه بروز سیلاب بیان کرد: در گزارش فنی سیلاب، وضعیت تمام روستاهای استان به‌ صورت مجزا بررسی و شرایط آن‌ها از حیث تجاوز و فاصله از حریم رودخانه مشخص‌شده است.
وی ادامه داد: اگر ظرفیت دو سد 15 خرداد و کوچری وجود نداشت، 405 مترمکعب آب بر ثانیه در بارندگی‌های اخیر وارد حریم رودخانه قم می‌شد.
وی گفت: با تدابیر انجام‌شده و ایجاد طرح‌های آبخیزداری مؤثر، فقط 200 مترمکعب آب بر ثانیه در بارانی‌ترین روزها وارد رودخانه قم شد.
اوروجی در ادامه با اشاره به وضعیت خط راه‌آهن محدوده کوه یزدان گفت: راه و آهن استان باید نسبت به ایمن‌سازی این خط تدابیر لازم را انجام دهد، تا زمانی که آب جمع شده در این محدوده به قمرود متصل نشود مشکلات کنونی ادامه خواهد داشت.
استان قم طی فروردین‌ماه سال جاری همچون سایر مناطق کشور، به دلیل بارش شدید باران، چندین بار با هجوم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود و سایر رودخانه‌های استان مواجه شد.
سیل در نخستین روزهای سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.