محسن اوروجی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این پنج تن حوالی ساعت 18:30 عصر امروز قصد داشتند به وسیله یک دستگاه تراکتور از وسط رودخانه روستای کوه سفید عبور کنند که گرفتار سیل شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه 2 تیم امدادی نجات در سیلاب و یک تیم تخصصی جاده وارد عملیات شدند و با تمام توان اقدام های لازم در راستای رهاسازی حادثه دیدگان گرفتار صورت گرفت و به سلامت از خطر غرق شدگی نجات یافتند.
روستای کوه سفید از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، خلجستان، جعفریه و کهک است.
وی در خصوص حرکت روان آب های ناشی از سرریز سد کبار به سمت ایستگاه قطار محمدیه نیز گفت: آب مسیر حرکت طبیعی خود به سمت پایین را طی می کند و از زیرگذر در جریان است و خطری برای ایستگاه در پی ندارد، اما مردم بومی باید مراقب باشند و از نزدیک شدن به مسیر آب خودداری کنند.
سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد بخش‌ کهک قم قرار دارد. بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است.
ایستگاه قطار محمدیه در سال 1378 با هدف کاهش آمد و شد قطارها، از داخل شهر قم به محور جنت آباد که جاده ای روستایی در بخش مرکزی استان می باشد، منتقل شد؛ این ایستگاه حدود 13 کیلومتر از آزادراه قدیم قم - کاشان و 20 کیلومتر از شهر قم فاصله دارد.
مدیرکل مدیریت بحران قم پیرامون آخرین وضعیت استان پس از بارش های اخیر نیز بیان کرد: روند مهار سیلاب تحت کنترل است و خطری قم را تهدید نمی کند.
استان قم هفته گذشته و همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری شاهد بارش شدید باران بود که سیلابی شدن رودخانه های استان را در پی داشت.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.