به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حمید یزدانی روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: عملیات مرمت خانه تاریخی ملاصدرا به منظور رفع رطوبت های نزولی و رفع آسیب های ناشی از نزولات جوی در حال انجام است.
وی ادامه داد: اعتبار لازم برای مرمت این خانه تاریخ مبلغی بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.
یزدانی اظهار داشت: این عملیات شامل آواربردای، سبک سازی بام، استحکام بخشی طاق ها، صندوقه سازی، اجرای پالانه و بام سازی می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در بارندگی های شدید فروردین ماه امسال، تمام 380 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی قم آسیب شناسی و پایش شد که از این آثار 40 اثر در اولویت رفع آسیب قرار گرفته است.
ملاصدرای شیرازی، فیلسوف و دانشمند مشهور عصر صفوی است که مدتی در شهر کهک از توابع استان قم زندگی می کرده است. این خانه در تاریخ 5 دی 1375 با شماره ثبت 1821 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تیمچه بازار از دیگر آثار تاریخی منحصر به فرد قم است که در بارندگی های فروردین ماه امسال دچار آسیب شده و مرمت این اثر تاریخی فاخر هفته های گذشته در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قم قرار گرفته است. تیمچه بزرگ قم در سال 1376 به شماره 1902 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.