حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که از ابتدای ماه رمضان در مناطق سیل زده لرستان اجرایی می شود، به صورت شبکه‌ای در چند لایه تعریف شده و تمامی مناطق سیل زده که نیاز به روحانی دارند را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به تشکیل مقرهای فرهنگی با محوریت مساجد در تمام روستاها و محله های مناطق سیل زده گفت: در محله های فاقد مسجد، این مقر فرهنگی با محوریت مدرسه، کانون فرهنگی هنری یا بسیج محله ایجاد و برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه در ایام ماه رمضان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در هر مقر 2 روحانی مستقر می شوند که علاوه بر کارهای فرهنگی تبلیغی؛ رفع نیازمندی خانواده ها، آبادانی محله ها و کمک‌رسانی به خانواده‌های سیل زده با محوریت این گروه‌ها انجام می‌شود.
عزت زمانی تاکید کرد: با ایجاد این مقرها، کار وسیع فرهنگی، تبلیغی و خدمت رسانی در مناطق سیل زده با پشتیبانی و محوریت مردم و مساجد انجام خواهد شد.
وی استفاده و استقرار مشاوران و متخصصان حوزه کودکان را از جمله ویژگی های این مقرها دانست و ادامه داد: این مشاوران و کارشناسان با توجه به نیاز هر منطقه مستقر شده و به صورت گردشی در مقرها حضور پیدا می‌کنند تا پاسخگوی نیازهای فرهنگی و مشاوره‌ای اهالی مناطق سیل زده باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آمادگی 440 طلبه برادر و خواهر برای فعالیت فرهنگی و تبلیغی در مناطق سیل زده لرستان افزود: در این طرح، تمام روستاها از جمله روستاهای کم جمعیت تحت پوشش گروه های تبلیغی قرار می گیرند و ساماندهی مناسبی برای پوشش تمام این مناطق انجام شده است.
بارندگی ها هفته های نخست سال جدید، تعداد زیادی از استان ها و شهرهای کشور را با آبگرفتگی معابر و سیلاب مواجه کرد که خسارت های زیادی به زیرساخت های کشاورزی، مسکونی و عمرانی استان های مختلف به ویژه لرستان، گلستان و خوزستان وارد آورد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.