معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمرقم گفت: فیش کمک ۹۱۵ میلیون تومانی مسلمانان تانزانیا به مردم سیل‌زده، توسط یکی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه تحویل هلال‌احمر استان شد.

به گزارش ایلنا از قم، امیرحسین علیمردانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با وقوع سیل اخیر در ایران، بسیاری از هموطنان کشورمان با جمع‌آوری وسایل ضروری و کمک های نقدی به یاری حادثه دیدگان سیل شتافتند.

وی بیان کرد:در این راستا جمعی از اتباع سایر کشورها نیز براساس وظیفه انسانی خود اقدام به همیاری هموطنان ما در سیل کردند که آقای 'ذیشان حیدر' طلبه فعال جامعه المصطفی‌العالمیه نیز به نمایندگی از مسلمانان دارالسلام کشور تانزانیا فیش کمک ۹,۱۵۷,۵۰۰,۰۰۰ ریالی شیعیان این کشور به سیل‌زدگان ایران را تحویل جمعیت هلال احمر استان قم کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم گفت: پیش از این نیز، کمک‌های مردم ملسمان پاکستان درقالب ۵۰۰ بسته غذایی برای اهدا به آسیب دیدگان سیل‌های اخیر کشور به هلال احمر استان تحویل شده بود.

هموطنان می‌توانند از طریق تلفن همراه و شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۲ *۷۸۰ * و شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد تمامی بانک ‌ها و یا به شماره کارت های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه هدایای نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان واریز کنند.

همچنین مردم می توانند کمک‌های نوع دوستانه خود را از قبیل مواد غذایی که زمان مصرف بیش از شش‌ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل‌زده به جمعیت هلال‌احمر واقع در خیابان ساحلی و یا خانه‌های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.

وقوع سیل روزهای نخستین سال‌جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روزهای نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیل‌زدگان در اولویت برنامه‌های کمک‌رسانی قرار دارد. 

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۹۸ در قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم همچنین افزود: مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر این استان، به منظور تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت الله الحرام، آماده خدمت رسانی به مدت یک هفته است.

محمد گل‌فشان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام حج ۹۸ و براساس وظیفه‌ای که از سوی سازمان حج و زیارت در خصوص واکسیناسیون زائران حج تمتع، برعهده مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر است، واکسیناسیون ۱۸۰۰ تن از حجاج و روحانیون کاروان ها از روز ۹ اردیبهشت سال‌جاری آغاز می شود.

وی ادامه داد: این مرکز به منظور احراز سلامت زائران، آنها را مورد معاینه قرار می‌دهد و در صورت تأیید وضعیت سلامت پس از واکسیناسیون به این سفر معنوی اعزام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج در استان قم گفت: به دلیل توصیه‌های اکید سازمان بهداشت جهانی درباره بیماری مننژیت، همه ساله زائران حج تمتع قبل از اعزام، در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

گل‌فشان با اشاره به محل انجام واکسیناسیون حجاج افزود: تیم پزشکی هلال‌احمر قم در جلساتی که در بعثه رهبر انقلاب برای حجاج برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند و نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.