به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این بیانیه آمده است: رژیم مستبد و خونریز سعودی بار دیگر در اقدامی ددمنشانه و غیرانسانی با اعدام دسته ‌جمعی 37 فعال مذهبی و اجتماعی، خون جمعی از مسلمانان مبارز را ریخت و برگی دیگر بر سیاهه جنایت‌ های خود افزود.
در این بیانه اضافه شده است: حکام سعودی در پناه سکوت مدعیان حقوق بشر وقیحانه در بلاد مسلمین خونریزی می‌ کنند و با دلارهای نفتی دهان سازمان‌ ها و مجامع جهانی را می بندند.
این بیانیه ادامه یافته است: هنوز شعله ‌های آتش ‌افروزی سعودی‌ ها در عراق و سوریه زبانه می ‌کشد و یمن در غم کودکان و زنان شهیدش می‌ سوزد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانه ضمن محکومیت این اقدام های سفاکانه و ضد بشری اعلام کرده است: جبهه عظیم مجاهدان مسلمان حرمین‌ شرفین و سایر سرزمین‌ های مقدس را از چنگال ستم ورزی فرزندان شیطان رها خواهد کرد.
بیانیه حاکی است: چهره تزویر و ریاکاری مدعیان حقوق بشری سال‌هاست رسوا و آشکار شده و همه این حقیقت را می ‌دانند که هویت این نهادها و سازمان‌ ها مملو از دروغ و فساد است.
در این بیانیه تاکید شده است: دنیای اسلام باید مقابل ظلم و فساد این حکام خبیث سعودی بایستد و پرچم عزت اسلام را در مقابل جبهه ظلم، کفر و استکبار برافراشته نگه دارد.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان روز سه‌ شنبه از اعدام 37 تَن از شهروندان این کشور با عنوان آنچه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است؛ اعدام ‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتا سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور، انجام ‌شده است.
طبق گزارش سازمان عفو بین ‌الملل، در سال 2018 در عربستان سعودی 149 تَن اعدام شدند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.