به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: زمان ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه در سایت www.jashnvarehfanoos.ir از 20 فروردین تا 30 اردیبشهت 98 اعلام شده است.
وی گفت: تمامی علاقه مندان می توانند جهت تحویل آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره فانوس در قم با شماره 37734172 تماس گرفته و یا به صورت حضوری به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) بین کوچه 13و 15 مراجعه نمایند.
وی اظهار کرد: این جشنواره برای سومین بار با اهدافی همچون گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایش های رهبر معظم انقلاب، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، شناسایی، سنجش و تقویت ظرفیت و قابلیت‌های هنری استان‌ها، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره و تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوع های استانی و الگو‌های بومی هنر دفاع مقدس برگزار می شود.
وی افزود: ارتقا و غنابخشی به تولیدات هنری اداره های کل حفظ آثار دفاع مقدس استان‌ها، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان حوزه‌های هنری استان‌ها، ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس و ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان از دیگر اهداف جشنواره فانوس می باشد.
حسینی با اشاره به موضوع های جشنواره فانوس تصریح کرد: این جشنواره حول موضوع هایی همچون رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگو‌های عملی و نماد‌های ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، جوانان و پاسداری از دستاورد‌های دفاع مقدس و استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی تجلی ارزش‌های دفاع مقدس ترتیب می یابد.
وی ادامه داد: مخاطب شناسی و آگاه سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، معرفی نقش قشرهای مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس و ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت، تجلی ارزش‌های دفاع مقدس دیگر موضوع های جشنواره را تشکیل می دهد.
حسینی افزود: قالب های جشنواره فانوس را هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، فیلم و فیلمنامه سینمایی، رادیویی، تلویزیونی، نماهنگ، فوتوکلیپ، فیلمنامه تلویزیونی، تحقیق و پژوهش، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌ دکتری (مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس)، نگاه ویژه پوستر با موضوع مدافعان حرم و بخش آزاد شامل فیلم کوتاه، مستند، تیزر و کلیپ می باشد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.