به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر یکشنبه در حاشیه اعزام خادمان و کمک‌ های آستان‌ مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به مناطق سیل ‌زده لرستان در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: برای استان لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری را به عنوان هماهنگ کننده به این استان اعزام و مامور کرده ایم و در استان نیز ستاد بحران آماده باش است.
وی با بیان این که نیازهای سیل زدگان از سوی استانداری اعلام خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از 10 دستگاه وسایل سنگین و امدادرسان از قم در لرستان مستقر شده اند و بنا بر اعلامی که می کنند این کمک ها ادامه خواهد داشت.
استاندار قم اضافه کرد: کمک های مردمی نیز به استان لرستان ارسال می شود، اما توصیه این است که کمک ها بیشتر به صورت نقدی باشد تا بتوان بر اساس نیاز کمک ها انجام بپذیرد.
وی با اشاره به سیلاب پیش آمده در قم اظهار کرد: در این زمینه با مدیریت مسئولان استانی در ستاد بحران، تدابیر لازم برای استان اندیشیده شد و در همان بحبوحه به یاری سیل زدگان استان لرستان شتافتیم.
سرمست خاطرنشان کرد: در تماس حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، ایشان نسبت به این مساله اظهار رضایت و تاکید داشتند که این کمک ها صورت بگیرد.
وی افزود: خوشبختانه در قم با توجه به انتظاری که از بزرگان حوزه علمیه، مراجع عظام تقلید، تولیت آستان مقدس و اماکن متبرکه می رود؛ مردم استان در این زمینه پیشقدم شدند و در کنار امدادرسانی دستگاه های دولتی، شاهد کمک های گسترده مردمی نیز بودیم.
وی با اشاره تشکیل جلسه ستاد بحران گفت: خوشبختانه با هماهنگی ستادهای مردمی استقبال بسیار زیادی از سوی مردم شده است و در این زمینه از مراجع عظام تقلید، علمای حوزه علمیه، ائمه جمعه که در این زمینه فراخوان انجام دادند و مشوق مردم بودند و نیز از مردم خوب استان در این راستا تلاش کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.
اعزام خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با شعار «کریمانه در کنارتان هستیم» به همراه کمک های این آستان مقدس به مناطق سیل زده استان لرستان با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم انجام شد.
عصر امروز خادمان آستان مقدس و طلاب جهادی برای مشارکت در امدادرسانی و توزیع متبرکات و بسته های غذایی و اقدام های فرهنگی - تبلیغی در میان سیل زدگان منطقه پلدختر، معمولان و چگینی استان لرستان اعزام شدند.
بر اساس این گزارش، کمک های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شامل؛ تهیه و توزیع 50 هزار بطری آب ‌معدنی، تامین مایحتاج غذایی (بالغ بر 12 هزار قلم کالا)، تهیه و ارسال مواد اولیه برای طبخ و توزیع 40 هزار پُرس غذای گرم، ارسال بیش از یک تُن خرما و ارسال 10 هزار قرص نان است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.