به گزارش ایرنا، علی اکبر عطایی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران قم، افزود: با وجود این که این موکب ها برای پخت و پز، خدمات رسانی و توزیع غذا خدمات ارائه می دهند، ولی در عرصه های دیگر از جمله ساخت و ساز هم می توانند کمک کنند.
وی اضافه کرد: همچنین موکب های اربعین قم از روز دوم سیل در استان گلستان فعال شد و اقدام به پختن غذا و تهیه بسته های کمکی نمود.
وی با بیان این که 45 طلبه برای اعزام آماده هستند، ادامه داد: برخی موکب ها هنوز سر و سامان نیافته اند و باید جانمایی ها با سرعت بیشتری انجام شود.

** رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم نیز دراین جلسه گفت: پیش از امدادرسانی مادی و کمک های ظاهری، روحیه دهی و پیوست فرهنگی به مردم مناطق سیل زده مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان افزود: پیشنهاد شد روحانیون برای آرامش بخشیدن به مردم حضور بیشتری داشته باشند و از روانشناسان و کارشناسان نیز برای تسلی خاطر مردم استفاده شود.
وی با تاکید بر درخواست کمک های مردمی از تریبون های نماز جمعه، ادامه داد: در حال حاضر 41 هزار تَن عضو ستاد نماز جمعه کشور و در قم نیز یک هزار عضو داریم که ظرفیت خوبی است تا در قالب گروه های جهادی به مناطق سیل زده اعزام شوند.

** رئیس ستاد کمک های مردمی قم به سیل زدگان استان لرستان نیز با اشاره به حضور چشمگیر دستگاه های اجرایی در کمک به لرستان، افزود: ارتباطات مسئولان با گروه های مردم نهاد تنگاتنگ است و تعامل خوبی شکل گرفته است.
محمود پارچه باف با بیان این که روز گذشته 10 هزار پرس غذای طبخ شده به شهرستان چگنی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بسته ای شامل 12 قلم از ملزومات زندگی از جمله مواد غذایی، بهداشتی و مواد شوینده بسته بندی شده است و امروز به استان لرستان ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: کمیته امداد نیز کامیونی از وسایل مورد نیاز از جمله پتو و لوازم زندگی امروز ارسال خواهد نمود و برای ارسال 10 تُن آرد و 2 تریلی آب آشامیدنی به منطقه برنامه ریزی شده است.

** نماینده فعالان اقتصادی قم گفت: کارخانه های آمادگی دارند هر کدام بین یک تا پنج نیروی کمکی و همچنین کالاهایی را با تخفیف ویژه به منطقه ارسال نمایند.
ابوالفضل حجازی افزود: آمادگی داریم با تعامل فعالان اقتصادی استان مبلغی در اختیار استانداری قرار دهیم تا در مسیر هدفمند برای کمک به مردم سیل زده هزینه شود.
سیل طی هفته گذشته در لرستان منجر به خسارت های جانی و مالی شد و قم به عنوان معین این استان در سیل اخیر تعیین شده است. جلسه شورای مدیریت بحران استان قم با حضور اعضای شورا در سالن معصومیه فرمانداری برگزار و اعضا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند؛ در این جلسه از 2 دستگاه اجرایی فعال در ستاد تسهیلات زائران تقدیر شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.