به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر دوشنبه در سومین جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران قم اظهار داشت: پارک ها و بوستان های شهر شرایط لازم را برای حضور مردم و مسافران دارند.
قم دارای 320 بوستان است که 15 مورد آن برای اسکان در روز طبیعت تجهیز شده است.
وی بیان داشت: تمامی نیروهای خدماتی و امدادی شهرداری قم مانند سال های گذشته با یک برنامه منظم و منسجم در صحنه حضور خواهند داشت.
شهردار قم همچنین با اشاره به اینکه در بارندگی های چند روز گذشته در تونل غدیر به دلیل پس زدگی دریچه های فاضلاب برای آمد و شد خودروها مشکل هایی ایجاد شده بود، افزود: شهرداری با کمک شرکت آب و فاضلاب در اسرع وقت مشکل را رفع و امکان عبور و مرور وسایل نقلیه از این محور را فراهم کرد.
سقائیان نژاد همچنین با اشاره به معضل آب گرفتگی در ورودی شهر جعفریه قم گفت: امروز با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، دادستان عمومی و انقلاب و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محل حاضر شدیم و تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.
جعفریه تا مرکز شهر قم حدود 35 کیلومتر فاصله دارد.

** هوای قم در روز طبیعت صاف و آفتابی است‌
مدیرکل هواشناسی قم نیز در این جلسه گفت: هوای این شهر فردا آفتابی است، ولی برای ساعات پایانی امشب و فردا نفوذ یک جبهه هوای سرد و وزش باد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت را پیش بینی می کنیم.
مهران حیدری بنی با بیان اینکه بارندگی های اخیر در قم میزان بارش ها در سال زراعی جاری را 69 درصد بالاتر از حد استاندارد افرایش داده است، افزود: میزان بارش ها در دهستان دستجرد از توابع بخش خلجستان طی 48 ساعت معادل بیش از 40 درصد بارندگی در طول یک سال زراعی بوده است.
مدیرکل هواشناسی قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر اساس نقشه های هواشناسی هفته آینده شاهد ورود سامانه بارشی دیگری به کشور و همچنین قم هستیم که پیش بینی می شود، در مقایسه با سامانه های قبلی قدرت کمتری داشته باشد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.