به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی هلال احمر قم، سعید یعقوبی در گفت وگویی با تشریح آماری خدمات انجام شده از 25 اسفند 97 لغایت 10 فروردین توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان افزود: در این مدت کل ماموریت های انجام شده 39 مورد بوده که درامدادرسانی جاده ای، سیل و آب گرفتگی و امدادرسانی در برف و کولاک صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی در16 پایگاه های ثابت و سیار امدادی هلال احمر قم درحال اجراست، گفت: 85 نفر روز نیرو شامل، پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر هلال احمر به همراه 25 دستگاه خودروهای عملیاتی در این مدت، برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به امدادرسانی به 192 نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی اخیر درسطح قم بیان کرد: همچنین 20 مورد عملیات رهاسازی با اعزام 70 دستگاه آمبولانس به عملیات های مختلف انجام شده است.
یعقوبی با بیان اینکه 307 تیم عملیاتی در این مدت در ماموریت های محوله ارائه خدمت کرده اند، یادآور شد: برای اجرای این اقدامات، یک هزار و 264 تن از نیروهای عملیاتی با ارائه خدمات متنوع امدادی درمان سرپایی بکارگیری شد.
وی با اشاره به اسکان 32 تن در این ایام توسط هلال احمر گفت: 2 مورد عملیات اطفاء حریق نیز از دیگر اقدامات تیم های هلال احمر در اجرای طرح امداد نوروزی بوده است.
طرح امداد ونجات نوروزی جمعیت هلال احمر قم تا نیمه فروردین ادامه دارد و عموم مردم در صورت مشاهده هر حادثه ای می توانند با شماره 112، ندای امداد جمعیت هلال امر تماس بگیرند، تماس با این شماره بدون داشتن سیم کارت با تلفن همراه نیز امکان پذیر است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم نیز از بهره مندی بیش از 12 هزار 800 مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در این استان خبر داد.
محمد مصباحی در گفت وگویی با تشریح فعالیتهای جوانان هلال احمر در اجرای نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: در روز نخست از اجرای این طرح بیش از 12 هزار 800 تن از 28 اسفند تا نهم فروردین به پست های ثابت و سیار طرح ملی مراجعه کرد و از خدمات متنوع هلال احمر بهره مند شده اند.
وی بااشاره به اینکه 26 پست ثابت ، سیار و سحاب در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در م مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: فعالیت های جوانان در این طرح تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت 275 نفر روز از اعضای جوان داوطلب در بخش برادران و 272 نفر روز خواهران در این طرح ملی به صورت داوطلبانه مشارکت داشته اند، افزود: امسال نیز در اجرای این فعالیت ها در بخش های فرهنگی و آموزشی و اطلاع رسانی با دستگاه های خدمت رسانی همکاری و هماهنگی مطلوبی داشتیم که از جمله آن می توان به همکاری با ستاد اقامه نماز استان قم و نهادهای فرهنگی، همچون شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر، میراث فرهنگی و شهرداری قم اشاره کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: تا روز نهم فروردین ماه سال جاری 664 نفر از خدمات خیمه نماز نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کرده اند.
مصباحی با اشاره به اینکه در این طرح همچون سنوات پیش، ایستگاه های سلامت در کنار پایگاه های اطلاع رسانی طرح پیمان و پیشگیری از ایدز و اعتیاد نیز برای سنجش فشار خون راه اندازی شده است، گفت: در مدت گذشته از اجرای این طرح 841 تن به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند و از خدمات آن بهره برده اند.
وی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرایی شده که در آن جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ ها ضمن اجرای طرح های ابتکاری برای رفع خستگی و استراحت رانندگان می کوشند تا بهبود رفتارهای ترافیکی را در قالب برنامه های فرهنگی اجرا کرده و مردم را به این پویش ملی که در حمایت از سلامت و زندگی انسان ها راه اندازی شده اشت دعوت کنند.
وی افزود: تاکنون یکهزار و 219 تن از مسافران و زائران و مجاوران در قم به این کمپین پیوسته اند.
مصباحی با اشاره به استقبال خانواده ها از فضای دوستدار کودک که با هدف آموزش و سرگرم سازی کودکان مسافر ایجاد شده است بیان کرد: 576 تن با حضور در این ایستگاه ها ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی، و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد دوستدار کودک طرح ملی بهره مند شده اند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافران تاکنون 9 هزار و 716 نسخه نقشه، 6هزار و 772 بروشور و سایر محصولات به تعداد 6 هزار و 29 مورد توزیع شده است.
وی همچنین از برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی در پایگاه‌های اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خبر داد.
مصباحی با اشاره به اهمیت حضور اعضای کانون طلاب در پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت در قم از مراجعه بیش از 660 نمازگزار به دو محل برپایی نماز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز و استقبال مسافران روزانه در چهار پایگاه طرح ملی غرفه پاسخگویی به مسایل شرعی و نماز جماعت در سطح استان قم، شهر جعفریه و کهک برقرار است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.