به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس قم، مهدی فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: بالگرد اورژانس که امروز 2 بار برای انتقال مصدومان حوادث جاده ای به پرواز در آمده بود، در سومین ماموریت نیز به بخش خلجستان رفت.
وی گفت: بالگرد اورژانس قم در نخستین ماموریت خود به جاده قم - سلفچگان رفت و مصدومان حادثه واژگونی یک دستگاه پراید را که پنج تن بودند به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل کرد.
وی افزود: همزمان با خارج کردن مصدومان از بالگرد، در محور سلفچگان - ساوه، بر اثر یک حادثه رانندگی پنج مصدوم بدحال بر جای ماندند، که بالگرد اورژانس به پرواز در آمد و اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان کرد.
وی ادامه داد: در هنگام انتقال این مصدومان که قرار بود به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شود، تصادف سوم در بخش خلجستان قم رخ داد، که بالگرد اورژانس مصدومان حادثه دوم را به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کرد و به سرعت به سمت محل حادثه سوم رفت.
فراهانی افزود: این حادثه نیز سه مصدوم بدحال به همراه داشت که عوامل اورژانس، مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.
وی گفت: انتقال 13 مصدوم بد حال و انجام سه ماموریت پی در پی توسط اورژانس هوایی استان، یک رکورد به شمار می آید که نشان دهنده اهمیت فعالیت اورژانس هوایی قم است.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم دارای 20 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.