مهدی فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حدود ساعت 20شامگاه گذشته از طریق تماس های مردمی مطلع شدیم در منطقه نیروگاه قم، خیابان سواران، 16 متری گلستان ساختمانی ریزش کرده است.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی چند تن آسیب دیده بودند و کارشناسان اورژانس بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام کردند که نخستین دستگاه در فاصله زمانی پنج دقیقه در محل حادثه حاضر شد.
وی ادامه داد: در ارزیابی اولیه این حادثه 6 مصدوم داشت که دچار آسیب های مختلف شکستگی و جراحت شده بودند، ولی حال آن ها وخیم و بدحال نبود.
وی خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات اولیه سه تن از مصدومان به بیمارستان نکویی و سه تتن دیگر نیز به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.
وی گفت: چند ساعت پس از انتقال مجروحان حادثه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین کارشناسان اورژانس به همراه تجهیزات و خودروهای خود تا اطمینان کامل از نجات همه مصدومان همچنان در محل حادثه حضور داشتند.
وی در ادامه با گلایه از مداخلات و حضور مردم در این گونه حوادث، گفت: تجمع مردمی که با هدف کمک رسانی صورت می گیرد، باعث سخت شدن کار آواربرداری و امدادرسانی است که این معضل دغدغه همیشگی دستگاه های امدادی می باشد.
وی افزود: مردم دوست دارند در این حوادث به نیروهای امدادی کمک نمایند، ولی این تجمع ها و دخالت ها باعث می شود زمان رسیدن خودروهای امدادی با تاخیر انجام شود.
وی از شهروندان درخواست نمود: با شنیدن صدای آژیر دستگاه های امدادی از جمله آمبولانس و آتش نشانی همکاری لازم را داشته باشند و راه را برای عبور خودروها باز نمایند.
بر اساس این گزارش، علت این حادثه از سوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری در دست بررسی است.
هم اکنون 40 دستگاه آمبولانس فعال، 10 دستگاه آمبولانس پشتیبان، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایگاه های اورژانس قم مستقر می باشد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.