مرتضی حیدری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: درصورت اتخاذ مراقبتهای لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث و همکاری مردم در این زمینه خطری شهر و شهروندان قم را تهدید نخواهد کرد.
وی با اشاره به بازدید از سد کبار، بیان کرد: این سد به میزان 2 متر ظرفیت ذخیره آب دارد و در حال حاضر آبی از آن سرریز نمی شود و در صورتی که این سد سرریز شود، همه عوامل با تسلط بر اوضاع، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهند نمود.
سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک روستای خورآباد قم از توابع بخش کهک قم قرار دارد.
بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا می باشد.
وی با بیان این که در بازدید از بخش کهک مشکل خاصی مشاهده نشد، گفت: احتمال دارد در ساعات پایانی امشب زیر پل روستای خورآباد قم که در حال ساخت است، به دلیل سرازیر شدن آب هایی از بالادست، با مشکل مواجه شود که شهروندان باید با اطلاع از این مساله نسبت به آمد و شد در بخش کهک احتیاط های لازم را رعایت نمایند.
به گفته حیدری، عوامل دهیاری، ماموران پلیس راه و راهداری قم در این منطقه حضور دارند و آماده هستند در صورت بروز حادثه ای، بلافاصله به کمک همشهریان بشتابند.
وی اضافه کرد: در روستای فردو از توابع بخش کهک قم نیز مقداری آب جاری شده است و تاکید شد که برای آگاهی مردم از بلندگوهای مساجد اطلاع رسانی نمایند تا حادثه ای رخ ندهد.
وی تاکید کرد: به دلیل بارش باران و خطرات احتمالی تا اطلاع ثانوی اجازه ورود مسافران به مناطق بالاتر از روستای فردو داده نخواهد شد.
فرماندار قم با اشاره به این که وضعیت در شهرک پردیسان این شهر نیز عادی است، اضافه کرد: در حال حاضر آب در رودخانه قمرود جاری است و پیش بینی شده است میزان سرریز آب به رودخانه افزایش یابد.
وی ادامه داد: خودروهای داخل رودخانه تخلیه شده و آمد و شد در داخل رودخانه ممنوع است.
وی در ادامه گفت: با توجه به شدت بارندگی استقرار زائران در بوستان ها و اماکن روباز ممنوع است و تمام مسافران در اماکن مسقف از جمله بقاع متبرکه، مدارس، سالن های ورزشی، نمایشگاه دائمی، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران مستقر شده اند.
حیدری از مسافران درخواست کرد: ضمن اجتناب از استقرار در بوستان ها، به ستادهای اسکان نوروزی در سطح شهر مراجعه نمایند تا مکانی مناسب برای اسکان در اختیار آنان قرار گیرد.
اداره کل هواشناسی قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر این شهر و سیلاب به دلیل باران شدید طی امروز و روزهای آینده خبر داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: د طول چند روز اختلال کوچکی به دلیل حجم گسترده مراجعه ها وحضور زائران در توزیع کالاهای اساسی پیش آمد که این مساله برطرف شده و هم اکنون به اندازه کافی مایحتاج عمومی موجود است.
وی افزود: همچنین توزیع کنندگان پرتقال متعهد شده اند تا میوه های سالم تحویل مردم دهند و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه مشکل در این روند، مراتب را به ستادهای تنظیم بازار اطلاع دهند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.