جواد شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع آمد و شد وسائل نقلیه به استان قم نسبت به مشابه سال گذشته، چهار درصد و در این مدت مجموع آمد و شد وسائل نقلیه به شهر قم 6 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت، 633 هزار و 212 دستگاه خودرو وارد شهر قم شده است ادامه داد: بیشترین حجم آمد و شد به این استان از آزادراه تهران - قم بوده است.
وی گفت: از بامداد امروز تا ساعت 12 روند ورود خودرو به قم افزایش یافت به طوری که در این مدت 69 هزار دستگاه وارد شهر قم و 78 هزار دستگاه وارد استان شده و ترافیک محور تهران به قم در ساعت 9 تا 11 پرحجم شد.
وی با بیان این که هم اکنون ترافیک محور تهران به قم روان است، گفت: پیش بینی می شود حجم مسافران نوروزی ورودی به قم برای شرکت در آیین تحویل سال جدید در جوار حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از عصر امروز افزایش چشمگیری داشته باشد.
شاکری با اشاره به استفاده از سامانه های جدید پلاک خوان در این مرکز افزود: در این سامانه امکان تعیین درصد استان هایی که قم را به عنوان مقصد سفر تعیین کرده اند وجود دارد که بر اساس آمارهای این سامانه، خودروهای دارای پلاک تهران با 37 درصد، اصفهان با 9.5 درصد، مرکزی با 5.6 درصد و لرستان با 4.2 درصد بیشترین خودروهای ورودی به قم بوده است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.