به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی عصر شنبه در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: اینکه یک‌ مدیری بگوید جاده قم - سلفچگان را چهار بانده می کنیم، این کار ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد و جز وظایف راه و شهرسازی است، و چه اقتصاد مقاومتی باشد و یا نباشد باید آن را اجرایی کند.
وی با بیان اینکه طرح هایی مانند احداث پارکینگ برای بیمارستان نیز ارتباطی به اقتصاد مقاومتی ندارد، چرا که ضرورت ایجاد آن برای رفاه شهروندان و زائران یک امر بدیهی و آشکار است، گفت: مجلس و دولت کاری جز ارائه خدمت به مردم ندارد، از این رو باید سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را چند بار مطالعه کنیم، تا مطالبه های معظم له از مسئولان و کارگزاران نظام مشخص، و اجرای آنها را نیز پیگیری نماییم.
عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: برخی از این سیاست ها در سطح کلان مورد توجه است، و نیازمند قانون گذاری از طرف هیات وزیران، نمایندگان مجلس است و طرح آن در چهار چوب وظایف استانی نیست و نباید با قرار گرفتن در این مسیر وقت خود را هدر دهیم.
امیرآبادی گفت: یک سری ازسیاست های اقتصادی مقاومتی مربوط به داخل ستان است وباید ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی و همچنین پتانسیل های دولتی احصا شود تا در حد توانایی های خود این سیاست ها را در قم تحقق ببخشیم.
وی افزود: برخی از طرح ها مانند احداث شهرک صیفی جات بواسطه ایجاد چند هزار اشتغال و نقش مهمی که در رونق دادن به صادرات و ارتقا درآمدهای استان دارد و همچنین احداث شهرک داروهای دامی که به اتفاق استاندار در حال پیگیری آن هستیم، در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و بانک ها از تعطیلی 100 واحد صنعتی جلوگیری، و شرایط را برای ایجاد یک اشتغال پایدار در استان فراهم کرد، و این اقدام همسو و هم جهت با سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
در این جلسه از مجموع 13 طرح پیشنهادی به عنوان برنامه های محوری اقتصاد مقاومتی قم در سال 98 سه طرح احداث واحدهای لجستیک حمل و نق،ل کالا، احداث کمربندی آزاد راه قم - سلفچگان - راهجرد و همچنین احداث راه دسترسی به دریاچه نمک به عنوان طرح های محرک و پیشران اقتصاد مقاومتی مورد قبول واقع، و مقرر شد بقیه طرح های ارائه شده از سوی دستگاه به دلیل متناسب نبودن با سیاست های اقتصاد مقاومتی به صورت عادی دنبال شود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.