به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز سه شنبه در یازدهمین جلسه کمیسیون دانشجویی قم در سالن جلسه های معاونت سیاسی اجتماعی استانداری اظهار داشت: خوشبختانه در دانشگاه های استان فضای امنیتی حاکم نیست، و اگر فعالان دانشجویی در یک جلسه اظهار نظر کنند، نباید آن را امنیتی تلقی کنیم.
60 تشکل دانشجویی در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه های استان فعال است.
معاون استاندار قم با ضروری خواندن حل مشکل های صنفی دانشجویان بیان داشت: امروز نظام اسلامی دارای یک امنیت پایدار است، و در محیط های دانشگاهی و حتی خارج از آن هیچ دغدغه ای وجود ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: رویکرد جوانان در حوزه فرق و مذاهب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بودجه مبارزه با آسیب های اجتماعی قم از 9 میلیارد ریال امسال به 60 میلیارد ریال در سال آینده افزایش پیدا کرده است، افزود: یکی از موثرترین برنامه های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور است.
هاشمی همچنین نقش تشکل های دانشجویی در برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه ها نباید فقط به دنبال گرفتن هزینه از دانشجویان و ارائه مدرک به آنها باشند بلکه مقوله تربیت دینی در راس اهداف امور آموزشی قرار گیرد.
وی بیان کرد: درحال حاضر 74 هزار دانشجو در بیش از 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان تحصیل می کنند، و به هیچ وجه دولت امکان ایجاد اشتغال برای همه آنها را ندارد، از این رو ارتقای مهارت های شغلی ضروری است.
معاون استاندار قم، مهارت آموزی در حوزه سبک زندگی اسلامی را نیز از مهمترین اقدام ها و فعالیت ها درحوزه دانشجویی ذکر کرد و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع جوانان ، گفت: اقدام در زمینه گام دوم انقلاب نباید به برگزاری همایش و فراخوان مقاله محدود شود، هر چند کسی منکر همایش نیست، ولی باید خروجی و نتایج لازم را داشته باشد.

** مسئول دبیرخانه کمیسیون دانشجویی قم نیز نشست تعداد جلسات این کمیسیون در سال ۹۷ را ۱۱ مورد عنوان کرد، و گفت: از این تعداد یک جلسه در چارچوب نشست صمیمی با استاندار بوده است.
حسن محبوبی همچنین تعداد مصوبه های این کمیسیون را نیز 52 مورد ذکر نمود و بیان داشت: ۴۸ مصوبه اجرایی شده و چهار مصوبه نیز در حال اجرا می باشد.
وی در تبیین اهم اقدام های کمیسیون دانشجویی استان در سال جاری، تهیه و بروزرسانی شناسنامه ساختمان های دانشگاه ها را از جمله آن دانست و افزود: امسال ۹ جلسه کمیسیون دانشجویی به صورت میدانی و به میزبانی یکی از دانشگاه برگزار شد.
وی برگزاری مسابقه های درون دانشگاهی با مشارکت های مراکز علمی مختلف بویژه دانشگاه قم و شهاب دانش و همچنین شرکت در جلسه های شورای نظارت بر خوابگاه های دانشجویی را نیز از دیگر کارهای سال جاری کمیسیون مذکور دانست و گفت: این کمیسیون همچنین برای سال ۹۸ نیز حل معضل کمبود خوابگاه های دانشجویی و مکاتبه برای حضور ثابت نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان و بسیاری از فعالیت های دیگر را در در دستور کار خود قرار داده است.
آخرین جلسه کمیسیون دانشجویی قم در سال 97 با حضور نمایندگان دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی قم برگزار، و طی آن موضوع های مختلف مرتبط با دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها، از قبیل بهداشتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، عمرانی و حمل و نقل مورد بحث قرار گرفت.
۷۴۰۳/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.