به گزارش ایرنا،علی اصغر سلطانی روز سه شنبه درسی و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار درقم، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تخلفات صورت گرفته در زمینه قیمت مرغ ارائه دهد تا پرونده متخلفان تشکیل شود و تحت تعقیب قرار گیرند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که بر جامعه و کشور حاکم است، بی انصافی است که برخی مدیران به جای تلاش و حمایت در راستای کاهش قیمت، سعی می کنند قیمت بالا را توجیه نمایند.
وی با بیان این که باید دنبال راهکاری باشیم تا گوشت قرمز و مرغ دارای حداقل قیمت باشد، اضافه کرد: اگر توزیع گوشت قرمز و مرغ با سرعت انجام شود، می توان سهم بیشتری جذب و بازار شب عید را تعدیل و متناسب با تقاضای مردم نمود.
سلطانی با تاکید بر تلاش شبانه روزی مدیران دستگاه ها برای کنترل قیمت ها، خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت مرغ در بازار قم نسبت به بازار سایر استان ها توجیه پذیر نیست و نشان دهنده وجود ایرادی درمجموعه های ذیربط است.
وی ادامه داد: اگر تولید گوشت مرغ در استان های دیگر بیشتر است، باید برای حفظ قیمت مصوب ، مسئولان مربوطه ازاین مناطق مرغ وارد کنند.
وی با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ مورد اعتراض مردم است، تصریح کرد: افزایش قیمت این ماده پروتئینی فشار زیادی به اقشار کم درآمد تحمیل می کند و همه ما مسئول وضعیت موجود هستیم.
معاون دادستان قم گفت: مدیران به جای توجیه قیمت بالای مرغ در استان، علت پایین بودن قیمت آن در سایر استان ها را بررسی نمایند.
وی افزود: قم، شهری خاص است که مورد هجوم دشمن می باشد و باید تلاش کنیم قیمت در این شهر به صورت کاهشی و پایین تر از مناطق دیگر کشور باشد.
سی و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و مسائلی از جمله علت افزایش قیمت مرغ، تامین میوه شب عید و نظارت بر اصناف بررسی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.