به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی عصر پنجشنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم، با اشاره به کم بودن سرانه مدارس، افزود: این مساله قشر آسیب پذیر را در کمک به مدرسه تحت فشار قرار می دهد که باید فکری اساسی شود تا خانواده ها شرمنده فرزندان و مدارس نشوند.
وی با اشاره به مشکلات مالی و محدودیت های بودجه ای دولت، بیان کرد: درست است که کار آموزش و پرورش تربیتی است و تجارت نیست، ولی برای افزایش سرانه مدارس املاک مازاد آموزش و پرورش که برخی در نقاط خوبی قرار دارد، باید فروخته شود.
امیرآبادی تاکید کرد: افزایش سهمیه قیر مدارس در مجلس تصویب شد و انتظار داریم سهم قم در این زمینه بهتر دیده شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مصوبه مجلس در زمینه افزایش حقوق که تصویب چهار میلیون ریال برای همه کارمندان و افزایش 10درصدی است، به عدالت نزدیک است.
امیرآبادی اضافه کرد: افزایش حقوقی که مجلس تصویب کرد، نسبت به تورم، وضعیت کشور و منابع دولت عدد بالایی نیست، ولی عقلانی است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای تصویب بودجه سال 98 آموزش و پرورش، مجلس گام های بزرگی برداشت و امیدواریم بخشی از مشکلات معلمان به ویژه در بخش معیشت برطرف شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی فرهنگیان جانباز به مشکل تبدیل شده است که این مساله با عنایت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید حل شود.

* معلمان بیشترین نفع را از افزایش حقوق سال 98 می برند
نماینده دیگر قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرهنگیان افتخار کشور هستند، گفت: با توجه به فضای معنوی و مذهبی که در قم حاکم است، فرهنگیان این شهر نمونه هستند و بر همین اساس این استان با بسیاری از مشکلاتی که در کشور داریم و مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار گرفته، روبه رو نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری تصریح کرد: متاسفانه در کشور این نگاه جا نیفتاده که هر چه به آموزش و پرورش بودجه تخصیص دهیم و امکانات بسیج نماییم، هزینه محسوب نمی شود، بلکه سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به این که پایه های نظام اسلامی و اداره آینده کشور با تقویت آموزش و پرورش محکم می شود، اضافه کرد: کشور در اختیار نسلی قرار خواهد گرفت که امروز در اختیار معلمان هستند و اگر مشکلات قشر معلم را حل نکنیم، دغدغه و مشغله ذهنی آنها به دانش آموزان منتقل می شود.
وی با تاکید بر این که معلمان در فشار سنگین اقتصادی هستند، ادامه داد: با توجه به این که این قشر سطوح پایین حقوق را دریافت می کنند، عمده منفعت تصویب نحوه افزایش حقوق، به آموزش و پرورش می رسد.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: به تناسب جمعیت دانش آموزی قم، آورده دولت در این استان نسبت به سایر استان ها، قابل توجه نیست و اگر مدارس غیرانتفاعی در این استان نباشد، با مشکلات زیادی مواجه می شویم.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن در بیش از یک هزار و 400 واحد آموزشی است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.