به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: فقهای بزرگ حوزه علمیه پس از سپری کردن عمر خود در دروس حوزوی، فقه و فقاهت، در سنگر شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خالصانه حضور دارند که باید از آنها قدردانی و حمایت کرد.
وی با بیان اینکه هر دستگاهی نیاز به مدیر دارد و شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه های علمیه را به عهده دارند اظهار داشت: فقهای حاضر در شورای عالی از همان ابتدای نهضت در مسیر انقلاب گام برداشته و عمر خود را صرف تبیین اسلام کرده اند.
وی حوزه علمیه را حوزه امام زمان(عج) دانست و ادامه داد:هر کس در مدیریت حوزه علمیه با اخلاص، سابقه و تجربه گام بر دارد در پیشگاه حضرت ولی عصر جایگاه دارد و بر خود وظیفه می دانیم که از اعضای شورای عالی حوزه حمایت کنیم.
آیت الله نوری همدانی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس حکم اسلام، کسی که پولی قرض دهد و شرط زیادت ( پول زیادی از اصل آن ) کند به هر نحوی که باشد، ربا و حرام است گفت: گاهی اسم را تغییر می دهند ولی نفس عمل همان است که اوراق قرضه و اوراق مشارکت نیز همان ربا می باشد.
این مرجع تقلید، ادامه داد: در جایی که پولی قرض داده شود و بر تاخیر پرداخت ادای دین، شرط گذاشته شود، نوعی ربا و حرام است.
وی در ادامه با اشاره به درگذشت حجت الاسلام والمسلمین خوانساری افزود: این عالم مجاهد، یکی از مبلغان باسابقه بود که سال های عمر خود را در تبیین و نشر معارف اهل بیت(ع) صرف کرد و چنین افرادی دارای جایگاه والایی در نزد خداوند هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خطیب دهه‌های گذشته تهران، نماینده یک دوره مجلس شورای اسلامی، مسئول بعثه آیت‌الله‌ نوری‌همدانی و از پایه‌گذاران کمیته‌های انقلاب اسلامی به دلیل عارضه بیماری سرطان و تحمل یک دوره درمان، صبح روز سیزدهم اسفندماه امسال دارفانی را وداع گفت.
آن مرحوم متولد سال 1318 شمسی در شهر خوانسار بود. وی در 14 سالگی و در سال 1333 هجری شمسی، پس از اتمام دروس ابتدایی، به حوزه علمیه خوانسار وارد شد و تحت نظر آیت الله مرحوم حاج حسین علوی خوانساری، دروس پایه و مقدمات را گذراند.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری پس از اتمام مقدمات، برای ادامه تحصیل به قم آمد؛ ولی ضرورت زندگی وی را به تهران کشاند و در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی ادامه تحصیل داد تا در کنار تحصیل، تدریس نیز داشته و تقریبا اکثر کتاب‌هایی را که خوانده، تدریس کند.
وی، فقه و اصول را نزد استاد حاج شیخ حسین کنی (استاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی)، خارج فقه و اصول را به مدت 7 سال در محضر آیت الله میرزا علی آقا فلسفی و فلسفه را نزد استاد سید رضا صدر گذراند.
این روحانی که از 20 سالگی منبر می‌رفت و در داخل و خارج از کشور به تبلیغ دینی مشغول بود در 23 سالگی توسط ساواک بازداشت شد و بعد از آن، به هر منبری که می‌رفت، گزارش آن به ساواک می‌رسید که نتیجه این گزارش‌ها یا دستگیری، یا احضار بود.
راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی همراه با مرحوم آیت الله مهدوی کنی، فرماندهی کمیته تهران، نماینده امام(ره) و مسئول عقیدتی سیاسی شهربانی کشور، مسئول جذب، گزینش و استخدام روحانیان سراسر کشور در نیروی انتظامی و یک دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، از مسئولیت‌های وی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.