به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: از نظر مکانی دنبال استقرار این مرکز هستیم ولی لازمه آن ارائه آمار مطمئن در خصوص پهنه های قابل سرمایه گذاری می باشد.
به گفته وی، دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری نقشه راهی را تهیه کرده و اداره کل راه و شهرسازی نیز طرحی را تدوین نموده و به استانداری ارائه دهد.
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز پهنه هایی که از نظر دسترسی به منابع آبی قابل سرمایه گذاری است را مشخص کند، تا آن را به عنوان فرصت های سرمایه گذاری اعلام کنیم.
غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف مشاغل سخت و زیان آور گفت: طبق گفته کارفرمایان این مساله بهانه ای شده که برخی از واحدهای تولیدی استان تحت عنوان مشاغل سخت از ظرفیت منابع انسانی خالی شوند‌.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
وی افزود: در خصوص مشاغل سخت و زیان آور باید پیشنهادها به ستاد ارائه شود تا بتوانیم تصمیم گیری صحیحی در این رابطه داشته باشیم.
معاون استاندار قم رسیدگی به وضعیت شرکت فولاد غرب آسیا را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: این واحد تولیدی صنعتی با یک هزار نیروی کار و ماهیانه 40 هزار تن تولید از ظرفیت های خوب تولید و اشتغال استان به شمار می آید.
شرکت فولاد غرب آسیا بزرگترین واحد تولید ورق های نورد سرد کشور محسوب می شود که درصد بالایی از مواد اولیه صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و لوله سازی را تامین می کند.این شرکت سال 1390 در منطقه نیزار واقع در جاده قدیم قم - اصفهان احداث شد.
غضنفری گفت: از شورای هماهنگی بانک های استان می خواهیم موضوع را با جدیت دنبال کند و منابعی که واقعا مورد نیاز است، به واحد یاد شده تزریق شود.
وی با تاکید بر اینکه منابع تزریقی به فودلاد غرب آسیا باید فقط در راستای تولید همین واحد تولیدی هزینه شود، تصریح کرد: شورای هماهنگی بانک ها باید نظارت کافی را داشته باشد که معوقات واحد مذکور از محل تزریق منابع فعلی و تولید جدید حتما به نظام بانکی برگردد.
وی گفت: شورای یاد شده همین یک برنامه و زمان بندی مشخص را تعیین کند تا با توجه به نیاز مبرم شرکت فولاد غرب آسیا به تزریق نقدینگی، این تسهیلات تنها با قید برگشت منابع به سمت بانک پرداخت شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم افزود: این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی و یکی از نهادهایی که می تواند در مسائل اقتصادی مختلف نقش ایفا کند، برای دولت اهمیت زیادی دارد، که افرادی که در مسند آن قرار می گیرند از تجربه و دانش کافی برخوردار بوده و در داخل و خارج کشور نیز از قدرت رایزنی خوبی برخوردار باشند.
غضنفری ضمن تبریک به منتخبان جدید این اتاق، جدیت و تلاش بیش از پیش آنها در همکاری با دولت را خواستار شد.
نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم روز گذشته همزمان با سراسر کشور برگزار شد. در این دوره که با مشارکت 57 درصدی اصناف مختلف همراه بود، از 36 کاندیدای رقیب 15 تن به عنوان اعضای جدید این اتاق انتخاب شدند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.