به گزارش ایرنا، در این آیین باشکوه ،آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیات سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان و اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین ،سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، عباس کعبی عضو خبرگان رهبری، بهرام سرمست استاندار حضور داشتند.
استاد حوزه علمیه قم دراین آیین ، آیت الله مومن را یکی از شخصیت های برجسته و با سابقه حوزه در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: آن مرحوم شخصیتی عالم، فرهیخته، فقیه، زاهد، پارسا و متقی بود.
حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد بیان داشت: آن فقیه عالیقدر در عرصه تحصیل علوم حوزوی و فقهی از محضر استادان مبرزی همچون آیت الله بروجردی، محقق داماد و حضرت امام (ره) بهره برده است.
آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، دوم اسفندماه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. پیکر این عالم مجاهد شنبه چهارم اسفندماه با حضور قشرهای مختلف مردم، اساتید و طلاب حوزه علمیه و همچنین مسئولان کشوری و لشکری از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شد و از روز هشت دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.
آیت الله مومن در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد. این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.