دراین پیام که روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: خبر ارتحال ملکوتی فقیه پارسا و زاهد حضرت آیت الله حاج شیخ محمد مومن ' رحمه الله علیه ' موجب تاسف و تاثر گردید.این عالم فرزانه طی سالهای متمادی حضور در حوزه های علمیه و کسب فیض از محضر عالمان برجسته و بنام ، به تدریس دروس حوزوی و تالیف کتب و آثار ارزنده دینی پرداختند و علاقمندان و شاگردان زیادی از وجود ایشان ، بهره مند شدند.
پیام حاکیست: این مجاهد نستوه در عرصه سیاسی نیز جزء یاران معتمد امام و رهبری و از همراهان موثر نهضت عظیم اسلامی در سنگر مبارزه با طاغوت بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در صحنه ها و مسئولیت های خطیر از جمله ریاست دادگاه انقلاب اسلامی ، شورای عالی قضایی ، شورای نگهبان ، مدیریت حوزه علمیه قم ، نمایندگی مردم شریف سمنان و قم در مجلس خبرگان رهبری و مجمع فقه اهل بیت (ع ) به ایفای نقش پرداخته و خدمات ارزشمندی را در عرصه ها از خود به یادگار گذاشتند .
دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: بدینوسیله ضمن اعلام عزای عمومی روز شنبه مورخ 4 اسفندماه در استان قم ، فقدان این عالم فرهیخته را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ، رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های معزز علمیه ، اعضای محترم جامعه مدرسین و بیت شریف آن بزرگوار به ویژه مردم انقلابی استان قم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان ، برای ایشان علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان ، صبر و اجر جمیل خواستاریم.
مراسم تشییع عالم زاهد آیت الله محمد مومن، فردا شنبه 4 اسفند، ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز 8 دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.
وی در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.