به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، این مراسم که جمعی از شخصیت های علمی و مبلغان در آن حضور دارند با کارگاه و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت.
** رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت از حضور بیش از 60 مروج معنویت در دومین نشست ملی گردشگری معنوی خبر داد و گفت: حکومت اسلامی و جایگاه زن در اسلام به عنوان محورهای اصلی نشست درنظر گرفته‌ شده است.
کمال ثریا اردکانی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری و معنویت باید مباحث نظری را از عملی و اجرایی تفکیک کنیم، اظهار کرد: معنویت در حوزه گردشگری جایگاه مهمی دارد که در ایران اسلامی با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله حرم‌های مطهر نباید نسبت به گردشگری معنوی بی‌توجه باشیم.
وی اضافه کرد:‌ این نشست ناظر بر رفع یکی از مشکلات حوزه گردشگری معنوی است که در این راستا ابتدا سوال های پر تکرار گردشگران را شناسایی کرده و از این سوال ها محورهای اصلی استخراج شده و دو محور حکومت اسلامی و جایگاه زن در اسلام را به عنوان محورهای اصلی این نشست دو روزه درنظر گرفته‌ایم.
وی گفت: آستان مقدس تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های موجود خود برای توسعه گردشگری معنوی بهره‌برداری لازم را انجام دهد.
وی از حضور میلیون‌ها زائر در طول سال در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یاد کرد و گفت: حضور این حجم از زائران در شهر مقدس قم و این حرم مطهر فرصتی است که امیدواریم با مشارکت مبلغان و فعالان گردشگری معنوی بتوانیم از آن به صورت مطلوب استفاده کنیم.
اردکانی ضمن تقدیر از اهتمام نهادها و دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری این نشست عنوان کرد: امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، دانشگاه ادیان و مذاهب و غیره در این نشست مشارکت داشته‌اند.

** مدیر امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز از تعیین سرفصل‌ها و عناوین مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: یکی از محورهایی که در گام دوم انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توسعه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین موضوع‌های مورد نظر توریست‌ها جایگاه زنان در اسلام و حکومت اسلامی است، عنوان کرد: تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی امنیت ایران اسلامی و ترویج نگاه درست اسلام به بانوان از جمله محورهای اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه وجود 11 هزار شهید از اهل سنت در آمار شهدای دفاع مقدس نشان از فرامذهبی بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فعالان در حوزه گردشگری معنوی باید با انجام مخاطب‌شناسی مورد نظر شبهات را از قبل دانسته و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

** مهدیه شهرابی فراهانی عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز با اشاره به اینکه گردشگری معنوی در چهار سال قبل توسط دانکشده گردشگری مطرح شده است، گفت: گردشگری معنوی از سوی ایران اسلامی در مطالعات گردشگری مطرح شده و در حوزه بین‌الملل مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه گردشگری معنوی با جان و روح انسان ارتباط دارد، تصریح کرد: ایران اسلامی با استفاده از غنای مطالب خود توانسته گردشگری معنوی را به‌عنوان حلقه گمشده مطالعات گردشگری مورد توجه قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: تبلیغات منفی علیه ایران بسیار زیاد است و این موضوع موجب می‌شود برخی از گردشگران با انگیزه کشف حقیقت به این کشور سفر کنند به همین علت ما باید نسبت به انعکاس واقعیت‌های کشور به آن‌ها نگاهی ویژه داشته باشیم.
1175/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.