به گزارش ایرنا، رضا سیار روز پنجشنبه در ستاد بازآفرینی پایداری شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن امام جواد(ع) استانداری، افزود: با شرایطی در قم مواجه هستیم که 47 درصد جمعیت یک منطقه در بافت هسته مرکزی شهر اتباع خارجی می باشد که تهدید کننده است.
وی با بیان اینکه اهالی قم به دلایل مختلف از بافت مرکزی به محلات جدیدساز کوچ کرده اند، گفت: خالی شدن این خانه ها در بافت مرکزی و فروش آنها به اتباع خارجی موجب شده تا هسته مرکزی قم دچار تهدید شود.
فرماندار قم با بیان اینکه برخی خانه ها به دلیل نزدیکی به حرم مطهر تبدیل به خانه مسافر غیرمجاز شده اند گفت: 400 خانه مسافر غیرمجاز شناسایی شده که هسته مرکزی شهر را دچار چالش کرده است.
وی ادامه داد: باید نسبت به خانه های قرار گرفته در محدوده بافت تاریخی چاره اندیشی شود ضمن اینکه نبود پارکینگ در این مناطق موجب مشکل برای مردم آن مناطق شده است.

**مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه پردیسان بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها اجرا شد، گفت: موضوع آب و شبکه فاضلاب پردیسان با تلاش های زیادی در این منطقه ایجاد شده ولی احداث تصفیه خانه تاکنون در این منطقه اجرایی نشده است که می تواند بحرانی برای 2 سال آینده باشد.
علی جان صادق پور ادامه داد: باید از امروز به فکر تصفیه خانه پردیسان بود تا با احداث آن تا 2 سال آینده بحرانی که در سال های آینده گریبان این منطقه را خواهد گرفت، پیشگیری کرد.

**رئیس شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه با بیان اینکه 10 سال است که برای جا به جایی مردم واقع در زیر دکل های فشارقوی بحث شده است گفت: به نظر می رسد یک دهه بحث در این زمینه کافی باشد و باید در عمل اقدام لازم صورت گیرد.
عبدالله جلالی با تاکید بر ضرورت تخصیص زمین برای جا به جایی ساکنان واقع در محدوده دکل های فشار قوی ادامه داد: 32 هکتار زمین برای جا به جایی در نظر گرفته شده که ضرورت دارد هرچه سریعتر واگذار شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.