به گزارش ایرنا، سردار سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور، افزود: در این زمینه همراهی و هماهنگی دستگاه های اجرایی، برای حل معضلات در این مناطق راهگشاست و ضرورت دارد که گروه های جهادی بیش از پیش برای تحقق این هدف حمایت شوند.
وی بیان کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن قم، ممکن است امکانات این استان پاسخگوی نیازها نباشد، لذا در این زمینه بسیجیان آماده خدمت رسانی در مناطق محروم هستند.
وی اضافه کرد: استان قم همانطور که در بخش های مختلف به اعتبار وحدت، همراهی و هماهنگی بین مسئولان زبانزد است، در گروه های جهادی و راهیان نور نیز توفیق های بیشتری نسبت به سایر استان ها داشته است.
فرمانده سپاه قم در ادامه گفت: حمایت از اردوهای راهیان نور و برگزاری این رویداد فرهنگی، آثار و برکت های مثبت بسیاری در جامعه دارد و می تواند در کم کردن ناهنجاری های اجتماعی اثرگذار باشد.
شاهچراغی افزود: شرکت در اردوی راهیان نور علاوه بر این که نسل آینده را از بسیاری آسیب ها حفاظت می کند، عامل پیوند این نسل با مجاهدت و فداکاری شهدا و رزمندگان اسلام است.
وی با بیان این که راهیان نور از موثرترین برنامه های فرهنگی است، اضافه کرد: اثر و برکتی که اردوی راهیان نور بر روی مردم به ویژه قشر جوان می گذارد، به برکت خون شهدا و مظلومیت شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی می باشد.

** سه هزار تَن از مردم قم به راهیان نور غرب اعزام شدند
معاون هماهنگ کننده سپاه قم نیز در این جلسه گفت: اردوی راهیان نور هر سال در اردیبهشت ماه آغاز می شود و امسال بیش از سه هزار تَن از مردم قم به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
احمد بیطرفان افزود: با شروع سال تحصیلی، اردوی راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی آغاز می شود که هر سال دو تا سه هزار دانشجو به این مناطق اعزام می شوند.
وی ادامه داد: در ایام نوروز نیز حدود هفت هزار تن به صورت متمرکز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می کنند و همین تعداد نیز به صورت غیرمتمرکز اعزام می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هر سال بین 20 تا 22 هزار تن از قم به اردوی راهیان نور اعزام می شوند که شامل غرب، دانش آموزی، دانشجویی، عمومی، خودرو شخصی یا اعزام های گروهی خارج از برنامه های سازمان دهی ستاد راهیان نور می باشد.
بیطرفان در ادامه با بیان این که رویکرد جدید گروه های جهادی فعالیت در حاشیه شهر و بخش ها می باشد، گفت: بیش از 150 گروه جهادی متشکل از محله ها، دانشجویی، طلاب و اقشار در قم فعال هستند که هر گروهی شامل 20 تا 150 تَن با تخصص های مختلف می باشد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.