به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: شرکت 45 هزار دانش آموز در مسابقات درس هایی از قرآن و راه یابی 2 هزار 100 تن به به مرحله استانی مسابقات قرآنی از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش قم در زمینه توسعه معارف قرآنی است.
وی، کسب رتبه پنجم کنکور را از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش قم برشمرد و گفت: کسب رتبه اول کشور در زبان انگلیسی در بین تمام استان ها و همچنین کسب رتبه سوم فیزیک دنیا توسط دانش آموزی قمی از دیگر افتخارات این استان به شمار می آید.
شیخ الاسلام با بیان اینکه آمار دانش آموزان استان از 242 هزار تن در سال 96 به بیش از 255 هزار تن در مهرماه 97 افزایش یافته است، گفت: افزایش 13 هزار دانش آموز مشکلاتی را برای سازماندهی نیروی انسانی و ثبت نام دانش آموزان ایجاد کرد که با تدبیر صورت گرفته، تمامی آنها مشغول به تحصیل هستند.
وی شاخص برنامه های آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین ابلاغی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: کتاب های جدید آموزش و پرورش با توجه به مسائل اعتقادی و عبادی به چاپ رسیده است، ضمن اینکه دغدغه معلمان ما توجه بیش از پیش به مسائل تربیتی است.
وی با بیان اینکه 15 هزار معلم مشغول تعلیم دانش آموزان در مدارس قم هستند اظهار داشت: در 1400 واحد آموزشی این استان شعار «انی احب الصلاه» به عنوان راهبرد سال تحصیلی 98 -97 قرار گرفته و این شعار در سطح تمام مدارس استان عملیاتی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه یک هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی شده است گفت: باید ادامه دهنده راه شهدا در عمل باشیم.7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.