به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم در این آیین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل اظهار کرد: امسال ایام دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه تقارن دارد و ویژگی این تقارن، چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران است.
سرهنگ احمد بیطرفان افزود: رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس، در تداوم راه شهیدان انقلاب جنگیدند و به شهادت رسیدند تا بتوانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که برگرفته از نظام پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امیرالمومنان(ع) است، ادامه دهیم.
وی با اشاره به توطئه ها و نقشه های دشمنان اظهار کرد: ملت ایران همچنان مقاوم در برابر دشمنان ایستاده است و هر سال با عظمت بیشتر ایام الله دهه فجر را برگزار می کند و شاهد هستیم که به این مناسبت آیین هایی برگزار می شود که این ها به برکت خون شهداست.
وی به دستاوردها و پیروزی های گوناگون نظام در عرصه های مختلف اشاره و بیان کرد: این انقلاب حرکت خود را به تمام نقاط جهان صادر کرده و به برکت خون شهیدان آبیاری شده است.
جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم، جنگ امروز با دشمن را جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با وحدت کلمه و با همیاری یکدیگر بازهم دشمن را شکست خواهیم داد.
وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی 40 هزار طرح عمرانی زودبازده در سراسر کشور توسط سپاه اشاره و اظهار کرد: حدود 600 طرح در این زمینه، مربوط به قم است و در بخش هایی مانند آبرسانی در روستاها اجرا می شود.
حجت الاسلام والمسملین محمد نارویی رئیس بنیاد شهید منطقه یک قم نیز در این آیین، پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور را به مناسبت آیین سراسری مهمانی لاله ها قرائت کرد.
در ادامه این آیین که با حضور سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم، رضا سیار فرماندار، جمعی از مسئولان، نیروهای بسیجی و قشرهای مختلف مردم قم ترتیب یافت، شرکت کنندگان با گلاب مزار شهیدان را عطرافشانی و سپس گلباران کردند.
گلباران مزار شهدا توسط بالگرد، برگزاری مراسم مداحی و اجرای سرود توسط گروه موسیقی نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این آیین بود.
7406 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.