آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی شنبه شب درآیین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم اظهار داشت: دشمنان می خواهند، افرادی که معتقد به امام، رهبری، ولایت فقیه که تا پای جان حاضر به فداکاری برای این انقلاب هستند را از هم جدا کنند.
وی تصریح کرد: برخی نشریات به اشخاص مختلف اتهام می زنند، ولی مردم چه خواهند گفت؟ این ها چیزهایی است که در چهل سالگی انقلاب باید حل نماییم.
وی با تاکید بر اینکه نباید یکدیگر را به ضد انقلابی بودن متهم نماییم اظهار داشت: امروز حوزه علمیه با عظمت ما انقلابی است، و مراجع عظام تقلید، اساتید و روحانیان در مهمترین مسائل حضور دارند، و مباحث را دنبال می کنند.
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه نباید بگوییم در این حوزه، 2 فکر انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد، گفت: نه این طور نیست، یک قلیلی ممکن است انقلاب را از اول قبول نداشته باشند ولی قابل اعتنا نیستند.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی ردپای دشمن در جدایی مردم از رهبری و مرجعیت مشاهده می شود، که متاسفانه چند دوره گذشت و تا حدودی اهداف خود را در انداختن فاصله بین مردم، انقلابی ها، حوزه و روحانیت پیاده کردند.
وی ادامه داد: این ها آسیب هایی است که مربوط به خود ما می باشد، و اگر عده ای اختلاس نموده و به اموال عمومی دست درازی می کنند ربطی به آمریکا ندارد، این دولت و آن دولت هم ندارد همه افراد این کشورند که از نجابت مسئولان سوء استفاده کردند.
آیت الله فاضل لنکرانی ضربه زدن به انقلاب را آسیب رساندن به اسلام توصیف کرد و افزود: اگر مسئولی کم کاری کند، فقط به خودش ضرر نزده بلکه خسارت بزرگی را متوجه اسلام کرده است.
وی با بیان اینکه آمریکا امروز به صراحت اعلام می کند، که خواهان نبودن جمهوری اسلامی است، حفظ این نظام را مانند حفظ دین حائز مهم و ضروری ذکر کرد و گفت: امروز همه باید با پرهیز از تفرقه افکنی و تضعیف نمودن یکدیگر به دنبال ایجاد وحدت و تقویت کردن هم باشیم.
آیت الله فاضل لنکرانی همچنین بیان و مرور مبانی انقلاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: صدا و سیما تاریخ انقلاب را می گوید، ولی به مبانی آن کمتر توجه می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هر ساعت از عمر انقلاب اسلامی بدون توطئه های دشمن سپری نشده ، لذا مسئولان باید کتاب و سرفصلی از این توطئه ها را باز نموده و تبیین کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سئوال نسل امروز از مسئولان مبنی بر دستاوردهای انقلاب برای کشور سئوال به جا و مطالبه حقی است، گفت: احیای دین بزرگترین دستاورد و ثمره انقلاب است، چون در پیش از پیروزی انقلاب قرآن مهجور بود، و در متن جامعه جایگاهی نداشت.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.